Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

slawek, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Piękny i dopracowany wygląd zewnętrzny i jakość spasowania poszczególnych elementów jest nie do podrobienia. Drzwi zamykają się jak w lodówce. Wygląd niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju.
5,0
Całokształt
Po pierwszej mojej Hondzie Accord byłem zdecydowany tylko na tę markę/ przedtem miałem Opla, VW, Hyundai i inne/. Brałem pod uwagę Accord lub Civic. Zdecydowałem się na Civic i jestem zadowolony. To jest jedyne auto ze wschodu warte zachodu! Autko prowadzi się pewnie, wsiada z przyjemnością i nie chce się z niego wychodzić. Wnętrze przemyślane tak by wszystko było pod ręką i sprawiało radość z jazdy. I to o czym wspominają też inni hondziarze a mianowicie ten smutny wzrok innych mówiący " dlaczego ja tam nie siedzę za kółkiem". Nie powinno tak być ale jest to przyjemne. Zresztą znam to już z poprzednika czyli Accorda. Naprawdę warty polecenia jest ten Civic.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ekonomiczny, cichy. Doskonałe osiągi na wyższych obrotach i o to chodzi. Bez doładowania posłuży latami. Firma tego nie ukrywa i dziwię się tym osobom, które z tego powodu są rozczarowane. Ja wybrałem silnik 1,8 świadomie i chociaż wcześniej miałem diesla 2,2 to jednak do kręcenia na wyższych obrotach można się przyzwyczaić i odejście też ma.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie, chociaż trzeba się przyzwyczaić do małego skoku i krótkiej dźwigni. Na początku szukałem szóstki. Później to już sama przyjemność, wchodzą w ciemno. W accordzie była równie precyzyjna ale to przecież wyższa półka.
5,0
Układ jezdny
Znakomicie trzyma się drogi, płynnie pokonuje zakręty. Nic nie stuka i nie ma przechyłów. Z zewnątrz nie dobiegają żadne niepokojące hałasy. Dopracowany tak, że inni powinni się uczyć jak to robić! Jest faktem iż nie ma dojazdówki ale jest na nią miejsce. Dokupiłem taką, doposażyłem się w lewarek i klucz do kół i nie muszę liczyć na assistance. W końcu to nie tak wielki wydatek w stosunku do wartości samochodu i świętego spokoju a z dojazdówkami to jest teraz taki trend.
Komfort
5,0
Widoczność
Z początku miałem problem z dwudzielną tylną szybą ale już się przyzwyczaiłem i jest okey. Widoczność do przodu i na boki również nie pozostawia nic do życzenia.
5,0
Ergonomia
Wnętrze przemyślane, wszystko pod ręką. Trochę brakuje mi wyświetlacza dotykowego jaki miałem w accordzie ale rozwiązania w Civicu również są idealne. Na uwagę zasługuje dopasowana kierownica wykonana z wysokiej jakości skóry. Trzyma się ją pewnie. Wskaźniki fajnie rozmieszczone i czytelne. czegóż więcej chcieć? Do tego dużo przestrzeni bagażowej i ten pomysł ze składanymi tylnymi siedzeniami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dopracowane ogrzewanie i wentylacja równie dobrze jak inne elementy. Zimą nie było problemów z zamarzaniem szyby czy też parowaniem. W kabinie wloty rozmieszczone w przemyślany sposób. Nie masz szans zmarznąć. Klimatyzacja też działa super. Dodatkowy plus za cichy nawiew.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ten Civic w kwestii przestrzeni jest klasę wyżej niż konkurenci tego segmentu. Zarówno osoby siedzące z przodu jak i z tyłu mają dosyć miejsca. Nie wiem jak z osobami wysokimi z tyłu. Słyszałem narzekania ale w mojej rodzinie nie mam dryblasów więc nie mogę tego zweryfikować. Na dłuższych odcinkach zero zmęczenia. Sama przjemność z jazdy. Dla mnie super.
5,0
Wyciszenie
Praktycznie silnik nieobecny w kabinie. Nieraz trzeba się zastanowić czy chodzi czy nie. łapałem się na tym, że kilkakrotnie spojrzałem na obrotomierz. Powietrze też nie szumi. Myślę, ze najwięksi maruderzy ni mieliby się do czego przyczepić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania oceniam najwyżej. Wprawdzie ten samochód jest prawie nowy ale jak na razie nic się złego nie dzieje. poprzednią Hondę Accord kupiłem 4-letnią, miałem 5 lat i nie wiem co to jest naprawa. Tego samego spodziewam się po moim Civicu. Nie przekonują mnie argumenty właścicieli Niemców, ze części do ich samochodów są tanie i dlatego warto te pojazdy kupować. Samochód ma jeździć na nie stać na warsztacie i pod tym względem Honda nie ma sobie równych. I to nie jest tylko moja opinia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się iż Civic do tanich aut nie należy, jednak analizując co się otrzymuje w zamian a mianowicie bogate wyposażenie, niezawodność i pewność iż kiedyś nie będzie problemu ze sprzedażą i w tej kategorii należą się wszystkie możliwe gwiazdki
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem dotychczas żadnych problemów i myślę, że za kilka lat to powtórzę. Tym bardziej, że z poprzedniczką też ich nie było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W sumie pole te można zostawić puste bo usterek na szczęście brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d