Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Marcin_PZ, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mega elastyczny, mega oszczędny, prosty w budowie, brak udziwnień
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Trzeszczenie głośników przy mokrej pogodzie
Układ hamulcowy : Piszczące oryginalne klocki (ATE)
Karoseria : Miękki lakier, łatwo łapie odpryski
4,0
Całokształt
Update mojej poprzedniej oceny modelu zaraz po zakupie. Na tą chwilę jestem ciągle zadowolony z auta choć znalazłem kilka bolączek, które mimo wszystko go nie dyskwalifikują.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do Hondy trzeba się przyzwyczaić. Po przesiadce głównie z niemieckich produkcji (Golfy IV, V, Octavie) na początku sprawia wrażenie ociężałego jak na swoje 142KM. Po przejechaniu kilkunastu tys km nauczyłem się korzystać z wysokich obrotów i jeździć zarówno dynamicznie jak i oszczędnie. Nie zanotowałem żadnych usterek mechanicznych. Warto wymienić filtr powietrza częściej niż przewiduje książka serwisowa - filtr po 15 tys wygląda jak szmata.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie bardzo dobrze, przy niskich temperaturach haczy dwójka przy redukcji.
4,0
Układ jezdny
Nieźle trzyma się drogi. Słyszalne stuki na sporych nierównościach.
Komfort
3,0
Widoczność
Mogłoby być lepiej. Słaba widoczność do tyłu i na boki, szeroki słupek A. Sprawę ratują ogromne lusterka ;)
4,0
Ergonomia
Tutaj po czasie wyszło kilka negatywnych aspektów. Po pierwsze pozycja za kierownicą, przy moim wzroście nie sposób ustawić kierownicy tak, aby jednocześnie nie leżała na kolanach i żeby nie zasłaniała prędkościomierza. Trzeba wybrać, albo prędkościomierz, albo kolana. Bak umieszczony pod fotelami powoduje że siedzi się za wysoko, ja lubię siedzieć na podłodze. Lekko przykrótki podłokietnik, który aż się prosi, aby miał dodatkową regulację i kieszeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super przestrzeń, miałem porównanie z Alfą Giuliettą, gdzie na tylnej kanapie obijałem się o słupek C.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Maksymalne spalanie 9,5L w mieście zimą, latem spada do ok 7,5L, poza miastem niezależnie od pory roku, przy pełnym załadunku do 6,5L. Minimalne jakie osiągnąłem na trasie S3 to 5,5L
4,0
Stosunek jakość/cena
Warto było wydać te pieniądze na to auto. Żadnych niespodzianek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna rzecz do której mogę się przyczepić to trzeszczące głośniki przy silnym zalaniu auta (tydzień w deszczu pod chmurką). Po wyschnięciu problem znika - serwis niestety rozkłada ręce.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d