Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Dżenkins, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 848 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
2,77
32% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : praktyczny system rozkładania tylnych foteli
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : podświetlenie prędkościomierza odbijające się w szybie czołowej, nawiewy centralne, skrzynia biegów
Inne : przewiewy z przodu po stronie pasażera
Karoseria : trzaski w słupku B po stronie kierowcy
2,0
Całokształt
Postaram się uzasadnić tą ocenę wypełniając rubryki poniżej i zaznaczyć, że oceniając ten samochód patrząc z pozycji kluczowych podzespołów, należałoby zaznaczyć tragicznie. Ogólnie uważam ten pojazd za moje największe nieporozumienie motoryzacyjne. Przejechałem nim już sporo kilometrów (a było by już ich więcej, gdyby nie awarie) i uważam swoją opinię za ugruntowaną.
Wrażenia
3,0
Silnik
Użytkowy zakres momentu obrotowego jest dostępny naprawdę w wąskim zakresie obrotów silnika (zaczyna się coś dziać dopiero po 4500 obr./min.). Do spokojnej jazdy w mieście średniej wielkości jest wystarczający i wtedy w aucie panuje akceptowalny poziom hałasu. Wymagając od niego "osiągów", czy po prostu dynamiki do wyprzedzania aut ciężarowych na trasie, czy jady autostradowej - słabo - robi się za głośno, spalanie rośnie nieprzyzwoicie. Normalne średnie spalanie przy jeździe mieszanej to 10,4 l/100 km.
3,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i awaryjna. Nie lubi szybkich zmian biegów. Miała już kilka poważnych awarii (w przypadku ręcznych skrzyni biegów w poprzednich autach, jest to dla mnie pierwszy taki przypadek), co jednak uważam za skutek niepoprawnej pierwszej naprawy.
5,0
Układ jezdny
To jest akurat to, za co (sterowanie) ten samochód można lubić. Jest naprawdę neutralny w sterowaniu i dość precyzyjny. Zakręty są przyjemnością. Przewidywalny. Tłumienie nierówności przeciętne, jednak trzeba sobie zdawać z tego sprawę, że jest to auto klasy średniej, więc jest OK.
Komfort
2,0
Widoczność
Auto dedykowane dla osób niskich, do których nie należę. Dobra widoczność w lusterkach wstecznych. W cofaniu pomaga kamera, która szybko się brudzi. Jeżeli chodzi o najważniejszą sprawę, czyli widoczność przez szybę czołową - to auto nie powinno zostać dopuszczone do ruchu drogowego ! Wskazania prędkościomierza odbijają się w szybie (i nie jest to head up display :-) ), szczególnie w nocy - co za kretynizm ! To jest naprawdę męczące. Oczywiście można ciągle regulować jasność wyświetlacza w zależności od nasłonecznienia - ale chyba nie o to chodzi. Polecam sprawdzić jak się odbija w nocy żółta kontrolka "rezerwy" w szybie czołowej, której jasności się nie reguluje. Szok, że takie podstawowe defekty użytkowe mają prawo się pojawiać w aucie niby IX generacji.
4,0
Ergonomia
OK, wszystko intuicyjne, poza obsługą komputera pokładowego, który ma więcej niepotrzebnych funkcji, niż tych które by się przydały. Schowka po stronie pasażera nie można otworzyć :-), gdy tylko ktoś siedzi na miejscu pasażera :-) :-)
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sama regulacja temperatury zimą, czy latem - bez uwag. Nieporozumieniem są środkowe nawiewy - nie mają możliwości regulacji natężenia przepływu, a to takie proste i jest nawet w Dacia, czy Toyota Yaris. Zimą nie ma takiego dużego problemu - jednak latem - zimne powietrze wieje nam (lub pasażerowi) w czoło lub w ramię lub w kolano! To jest jakieś kompletnie nieporozumienie. Kto na to wpadł? Takie rozwiązanie dyskwalifikuje praktycznie użytkowanie pojazdu.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli ktoś ma więcej niż 180 cm - niech lepiej poszuka innego auta. Fotele są po prostu niewygodne (przynajmniej w tej wersji wyposażenia), nawet fotel kierowcy nie posiada regulacji podparcia odcinka lędźwiowego. Tandeta, nic więcej. Jeżeli ktoś jeździ w mieście na krótkich odcinkach, być może nie odczuje tych problemów.
3,0
Wyciszenie
do 100 km/h na szóstym biegu jest OK. Przy wyższych prędkościach jest już nawet problem aby porozmawiać przez telefon, a podczas przyspieszania przydały by się hełmofony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty przeglądów OK, jak w innych markach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie są inne, lepsze auta za tą cenę - Toyota Auris, czy europejskie marki, które na pewno nie będą miały takich podstawowych wpadek projektowo-wykonawczych.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niby miała być to niezawodna Honda... hmm... ciągle muszę mieć kontakt z serwisem, nawet teraz czekam na wymianę lusterka elektrycznego, bo przestało działać. Być może będzie to wbrew obiegowej opinii ale z Citroenem nie było takich problemów. Sorry ale tak jest.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od nowości występuje wciąż niezdiagnozowany problem z jakimś dziwnym przewiewem pomiędzy drzwiami pasażera a kokpitem, na który skarżą się pasażerowie (ciągły nawiew na prawe kolano). Awarie skrzyni biegów (x4), co skutkowało unieruchomieniem auta na ponad dwa miesiące. Jak się okazało Honda nie posiada na magazynie części zamiennych. Wydaje mi się, że w europejskich markach nie do pomyślenia taka sytuacja (pomimo, że ta Honda jest prawie europejska, bo montowana w Wielkiej Brytanii a projektowana w Niemczech - być może ten model to sabotaż :-) )

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Hatchback 5d