Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

poziomek, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Fajnie się prowadzi. Czuć po czym jedziesz i to cię nie męczy. Wspomaganie nie jest za lekkie. Czujesz się pewnie.
4,0
Całokształt
Fajne, dość przemyślane auto. Są co prawda w ergonomii pojedyncze wpadki ale ogólnie ktoś chwilę pomyślał podczas projektowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ocena mocna dobra w kontekście i z pełną świadomością,że porównuję to do innych wolnossących i diesla 1.5MJ 105km. 1. Brak kopa w odwłok w turbodoładowanych benzynach mam zrekompensowane przez: mocny dół przydatny zwłaszcza w mieście (brak turbodziury, porównuję do 1.6 MJ 105km). 2. Legendarna bezawaryjność 3. Jak się podkręci, to śmiga :) In minus: spalanie mogłoby być mniejsze, zwłaszcza na trasie (ale pamiętajcie ,że seryjnie 225 oponki są, choć na zimówkach TS850 Conti 16" 205 jakoś nie widzę znaczącego obniżenia spalania).
4,0
Skrzynia biegów
Czasami haczy, tzreba do końca sprzęgło wciskać bo w przeciwnym przypadku czasami bieg nie wejdzie. Ogólnie jest OK.
5,0
Układ jezdny
Nie znam się za bardzo, ale z pewnością o niebo lepiej od Bravolota z dieslem (ciężki przód tam był). Fajnie się prowadzi, na trasie przy 130klm/h szybka decyzja o ominięciu nawianej przed sekundą torby plastikowej na drodze i auto jak po sznurku idzie. Czuję się pewnie. Uwaga: na miękkich zimówkach , przy dużych wiatrach bocznych robi się ponton przy 130km.h. Te 225/17" w serii od Hondy na lato chyba zaczynają mieć sens... Układ wspomagania też fajny. Aha i 1szy raz w życiu zrozumiałem co to znaczy,że czujesz co jest pod kołami. Faktycznie, można poczuć pojedynczy kamyk (na 225tkach ) ale naprawdę to nie jest jakoś męczące na co dzień Honda super to zrobiła.
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić do spojlera tylnego i permanentnei brudnej dolnej szybki (za to górna zawsze czysta). Do pełni szczęścia brakuje mi tylko czujników parkowania z tyłu i przodu. Sama kamerka to dla mnie za mało.
4,0
Ergonomia
Trochę mieszane uczucia. Wady: podłokietnik za daleko i za nisko. Schowek nie klimatyzowany. Brak popielniczki. Poza tymi drobnymi dla mnie subiektywnie mankamentami jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
NARESZCIE CIEPŁO W ZIMĘ! Po przesiadce z diesla 1.6MJ bez dogrzewnicy el. w zimę o niebo lepiej! Co do klimatronika, w zimę często jeżdzę na auto w lecie raczej manualnie ustawiam. Brakuje mi nawiewu na samą szybę przy włączonej klimie. Fajna jest opcja z guzikiem od odmrażania szyby "FRONT". Niby nic nie można wymyślić tutaj bez podgrzewanej przedniej szyby, ale jednak Honda dobrze to zaimplementowała i ta funkcja działa fajnie zimą! Brawo! Komuś się chciało!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej miejsca z tyłu pomimo o 5mm mniejszego rozstawu osi w porównaniu do Fiata Bravo. Za Magic Seats należą się brawa! Za naprawdę duży bagażnik rónież! Mam koło dojazdowe w schowku pod podłogą. Wszystkie sprzęty mieszczę w tym schowku i wewnątrz dojazdóki tak,że cały bagażnik do dyspozycji. BRAWO! MINUS: jeden minus: bak pod przednimi fotelami powoduje brak miejsca na stopy pasażerów tylnej kanapy... Dla dzieci raczej to nie problem. Dla dorosłych w długich trasach już pewnie tak. Mnie to nie przeszkadza.
3,0
Wyciszenie
Na biegu jałowym silnika nie słychać w ogóle. Głośno jest przy prędkościach >130km/h i nie chodzi o silnik (ten dość dobrze wygłusozony jak nie pałujesz) ale o wiatr, szum opon etc... Do prędkości 130km/h można uznać że jest Dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy mogłyby być tańsze i spalanie niższe ;) Średnio pali 8l/100km. 60% W-awa , Białołęka 40% trasy. 11l/100km zobaczyłem RAZ z 200km przy jazdach codziennie po 9km w jedną stronę (WWA) przy mrozach -9 ... -12. Przy dłuższych trasach po Wwie robi się wtedy około 9.5 /+- 0.3L/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie będę oceniał bo miałem zupełnie inną kwotę niż w cenniku. Bardzo dobra cena za to auto zmienia zupełnie perspektywę ;) Za cenę z cennika bez upustów bym nie kupił bo mnie nie stać :) Patrząc na cennik teraz dam "przeciętnie"
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Chyba gąbka z podszybia się powoli pokazuje w jednym z rogów ale to naprawdę minimalnie jak się przyjrzę dokładnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d