Rozpoznawalny styl, sporo miejsca w środku, dobre materiały wykończeniowe, auto przyjemne w prowadzeniu. W porównaniu do poprzednika dużo lepiej spasowane wnętrze, wykonane z lepszych materiałów. Wygodne fotele. Jak na kompakt to bez zarzutu, co do wyglądu to albo się podoba, albo nie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wszystkie zalety i wady silnika wolnossącego, albo się to przyjmuje do wiadomości, albo nie. Brakuje co oczywiste głównie momentu obrotowego w dole, przy wyprzedzaniu trzeba mocno redukować, ale taki urok tego rozwiązania. Jak się komuś nie podoba można wybrać inny samochód z turbo. Jest to z pewnością rozwiązanie z niewielkim ryzykiem problemów eksploatacyjnych w długiej perspektywie. Mnie pasuje. Wybrałem z pełną świadomością wad i zalet.
5,0
Skrzynia biegów
Manual, 6 biegów. Działa bez zarzutu, krótkie skoki lewarka.
5,0
Układ jezdny
W porównaniu do poprzedniego modelu ? który miałem - to jest przepaść jeżeli chodzi o komfort jazdy. Auto jest zestrojone bardziej miękko, lepiej wyciszone, na poprzecznych nierównościach nie wypadają już plomby z zębów. Prowadzi się mniej ?agresywnie?, na co dzień to zdecydowanie zaleta.
Komfort
4,0
Widoczność
W stosunku do poprzednika poprawiła się widoczność do tyłu, dodano nawet wycieraczkę. Tak na poważnie to kamera cofania, czujniki i duże lusterka bardzo pomagają, największą przeszkodą dla mnie są szerokie tylne słupki, tragedii nie ma jak twierdzą niektórzy.
3,0
Ergonomia
Efektowny, ale przekombinowany komputer pokładowy, jak dla mnie za dużo klikania, ale za to można ustawiać kolory wyświetlacza pod nastrój albo porę roku... Panel klimatyzacji też nie jest umiejscowiony moim zdaniem w najbardziej optymalnym miejscu. Spokojnie można było umieścić go wyżej zamiast przycisków do sterowania radia, które można zasadniczo obsługiwać przyciskami na kierownicy. Przydałby się jakiś schowek na ****rele w konsoli centralnej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa skutecznie zarówno w lecie jak i w zimie. W porównaniu z poprzednikiem nie ma niestety w wersji Sport podgrzewanych siedzeń, szkoda.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt to bardzo dobrze, z tyłu można też wygodnie podróżować, miejsca jest więcej niż w niektórych autach z segmentu wyżej. Bagażnik jest bardzo duży, do tego ?magic seats?.
4,0
Wyciszenie
Po odpaleniu praktycznie nie słychać silnika, przy wyższych prędkościach i redukcji oczywiście silnik słychać, ale dźwięk ma dość ?przyjemną? barwę. W porównaniu do poprzednika jest wyraźnie ciszej w całej skali obrotów. Generacja VIII przy gwałtownym przyspieszaniu od zera ?wyła?, teraz dźwięk jest bardziej ?basowy?.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalenie takie, jakiego można się było spodziewać. Pali mniej od poprzedniej wersji dzięki systemowi start-stop, łatwo to odczuć w mieście. Średnio spala około 7 litrów bez jakiegoś napinania się (nie używam trybu ECON, połowa jazdy to miasto). Komputer - o dziwo - wskazuje faktycznie zużycie paliwa, zgodne z tym co się wleje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ok. To Honda, dostajemy fajne wyposażenie w atrakcyjnej cenie. Samochód nie traci w czasie zbyt szybko na wartości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poluzowało mi się mocowanie maski..., problem usunięty na poczekaniu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]