Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Zirol, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : skrzynia biegów. Liczyłem, że będzie dobrze, a jest wspaniale!
5,0
Całokształt
Auto bardzo dobrze skomponowane dla małej rodziny. Doskonały silnik, skrzynia automat, ogromny bagażnik, dobre zawieszenie. Cena w stosunku do wyposażenia i jakości - do zaakceptowania. Marka nie tracąca dużo na wartości. Extra!
Wrażenia
5,0
Silnik
Szukałem auta z silnikiem benzynowym, z łańcuchem rozrządu, bez turbiny, możliwie trwałym, dobrze współgrającym ze skrzynią automatyczną (odpowiednio duża pojemność) - chcę pojeździć min. 10 lat. Silnik 1.8 spełnia wszystkie te oczekiwania.
4,0
Skrzynia biegów
Automat (5-cio biegowy). To był podstawowy warunek. Doskonale współpracuje z silnikiem 1.8. Inne marki może mają lepsze skrzynie (DSG), ale skonfigurowane z doładowanymi silnikami - dla mnie taki układ odpada. W civicu są manetki przy kierownicy - w razie potrzeby redukuję manualnie biegi i też wyrywam do przodu,)
5,0
Układ jezdny
Auto płynie - a jeżdżę głównie po warszawskich ulicach (koleiny, torowiska itp.). Wcześniej jeździłem Aurisem i też było ok, ale teraz mam pełną satysfakcję.))
Komfort
3,0
Widoczność
O widoczności do tyłu pisali inni, ja skupię się na komforcie foteli - to najsłabszy element w civicu. Fotel kierowcy można jeszcze jakoś dopasować, ale pasażer siedzi prawie na ziemi, bez możliwości regulacji (dochodzi do tego niewygodna pozycja przy wsiadaniu) - bardzo słabe podtrzymywanie ud !
4,0
Ergonomia
Po choćby jednym przestudiowaniu książki obsługi - wszystko staje się jasne. Układ przełączników logiczny i pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze chłodzi i nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna! Mam zamiar wozić 2 rowery za przednimi fotelami i po zdjęciu przednich kół (w rowerach, oczywiście) na pewno je upchnę!,)
5,0
Wyciszenie
Nic nie słychać, ani skrzypiącej bramy do garażu, ani silnika, ani szumu opon. No może przesadzam - ale na prawdę jest ok!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
do zaakceptowania
4,0
Stosunek jakość/cena
Honda ma dobrą opinię, nie traci tak na wartości jak inne marki europejskie/koreańskie (z tego segmentu cenowego).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d