Zawieszenie
: Auto świetnie trzyma się drogi a pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność.
5,0
Całokształt
Poprzednią Hondą Civic jeździłem 7 lat i nigdy nie zawiodła, więc po długim oswajaniu się z wyglądem wersji IX w końcu ją kupiłem i jestem w pełni zadowolony. Prowadzi się świetnie, szczególnie przy wyłączonym trybie ECON ;-) Miejsca wystarczająco dla 4 osobowej rodziny, bagażnik rewelacyjnie duży jak na klasę auta, jakoś wykończenia wnętrza i jego wygląd mile zaskakuje na tle konkurencji. Brakuje mi tylko wbudowanego Bluetootha w wersji Sport ( rocznik 2013 już ma) a drażni trochę słaba obsługa "mp3", wierzę, że to można by jakoś poprawić upgrade'em oprogramowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dla mnie super, ale nie mam większych doświadczeń z innymi silnikami, więc trudno mi porównać.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krótki skok.
5,0
Układ jezdny
Na zakrętach naprawdę czuję się pewnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera cofania to świetny patent, ale trzeba pamiętać żeby oczyścić ją przy gorszej pogodzie.
4,0
Ergonomia
Przy wsiadaniu trzeba się trochę nagimnastykować, ale to przecież samo zdrowie ;-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie znajduję minusów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już się wsiądzie to jest wygodnie i miejsca wystarczy dla każdego (mowa o osobach przeciętnego wzrostu i dzieciach)
4,0
Wyciszenie
Nie jest to limuzyna, w porównaniu z wersją VII spory skok do przodu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy dynamicznej jeździe potrafi w mieście spalić ponad 9 l/100km. Na autostradzie przy 150 niewiele ponad 8, drogi lokalne poza miastem to około 7,3 l/100km. Ja nie potrafię jeździć tym samochodem spokojnie i ekonomicznie, stąd takie wartości.
5,0
Stosunek jakość/cena
pod koniec 2012 nie znalazłem lepszej oferty na samochód w tej klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]