Silnik
: Silnika zaskoczył mnie in minus - ani on dynamiczny, ani jakoś specjalnie oszczędny, poza tym pali ogromne ilości oleju jak na nowy samochód.
3,0
Całokształt
Samochód zakupiony z powodu dobrej ceny wyprzedażowej rocznika 2012 r., ale silnik mnie rozczarował. Przyzwyczajony byłem do starego Civica 1.6 VI generacji, którego dynamika była nieporównywalnie lepsza....ekologia i księgowi zniszczyli ducha Hondy.....
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik kontrowersyjny - przejechałem 15.000 km i musiałem dolać łącznie 1,5 litra oleju ! Podobno ten typ tak ma, ale dla mnie zużycie 0,5 litra oleju na 5000 km jest zadziwiające...Druga sprawa - ten silnik może i prosty i niezawodny, ale kompletnie nie lubiący niskich obrotów. Ci, którzy pisali że z klimą jest jeszcze gorzej mieli rację - mulenie od czasu do czasu przy włączonej klimie jest wyraźnie wyczuwalne. Ogólnie jak dla mnie spore rozczarowanie....
3,0
Skrzynia biegów
Czasem lekko przyhaczy, ale ok, nie ma co narzekać.
3,0
Układ jezdny
Jak na belkę z tyłu w porządku, ale jednak konkurencja na wielowahaczu jest lepsza....nie ma tej precyzji, pewności i komfortu. Miałem wcześniej Hondę VI generacji i wolałem tamto stare zawieszenie.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu słabo.
4,0
Ergonomia
Wszytko proste w obsłudze jak dla mnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największy plus auta.
3,0
Wyciszenie
Na niskich obrotach ok, potem jest już głośniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zależy od stylu jazdy, silnik wymaga obrotów, a to kosztuje....
4,0
Stosunek jakość/cena
Na tle konkurencji przy cenie 66 tys. zł za wersję Sport było po prostu dobrze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniony czujnik ASS, wymienione radio - jak na Hondę nie za dobrze.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak,ale przebieg nieduży.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]