Genialne wnętrze, bardzo fajny silnik i zawieszenie. Dobrze zorganizowany bagażnik i tylne składanie foteli.. Generalnie 5 gwiazdek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaznaczam 5 gwiazdek, bo wydaje mi się, że silnik pracuje bardzo dobrze jak na swoją moc. Bez problemów radzi sobie z wagą samochodu. Brzmi fajnie i daje trochę frajdy prowadzenia. A jak trzeba zawsze można wcisnąć \"Econ\" i obcinając mu sporo mocy (w mieście spokojnie wystarcza) osiągnąć niższe spalanie.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj mam mieszane uczucia. Często mam problem z wrzuceniem pierwszego biegu.. Najczęściej chcąć wrzucić 1 przy zwalnianiu. To oczywiście może być blokada w skrzynu, ale mnie osobiście trochę to denerwuje.
Z drugiej strony wszystkie inne biegi wchodzą doskonale i generują to takie \"kliknięcie\" przy zmianie.
Daje 3 gwiazdki, bo osobiście ta jedynka mnie irytuje.
5,0
Układ jezdny
Porównywałem przed zakupem z Astrą IV, Focusem, Megane i Aurisem. Właściwie porównywalne był Auris, ale i tak wg. mnie najlepiej wypada właśnie Honda. Wchodzi w zakręty jak przyklejona (oczywiście są granice prędkości, ale dość wysokie). Z drugiej strony oferuje dobry komfort jazdy.
Układ kierowniczy mega czuły..
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki, słaba widocznośc do tyłu. Osobiście belka przez tylną szybę mi nie przeszkadza, a ogranicza oślepianie w nocy przez pojazd za mną.
Na plus- wystarczające lusterka boczne i kamera cofania
5,0
Ergonomia
Daje 5 gwiazdek za sposób składania tylnych siedzeń i \"dodatkową\" przestrzeń w / pod bagażnikiem. Kilka przycisków we wnętrzu jest umieszczonych przed gałką zmiany biegów, to odrobinę utrudnia dostanie się do nich, ale nie są to duże wady.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma czego komentować, w 100% działa jak należy. Dwustrefowy klimatronik. Bardzo wydajny nawiew.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsce na nogi- jak na tą klasę bez zarzutów.
Miejsce nad głową.. kierowca max 180cm, pasażerowie z takim wzrostem na tylnej kanapie dotykają już głową sufitu. Mogłoby być lepiej
5,0
Wyciszenie
Tak ok 170 zaczyna się robić głośno w środku.. ale to nie znaczy, że nie można w miarę normalnie rozmawiać. Silnik jest głośny na wyższych obrotach, ale ma brzmi fajnie i mi osobiście nie przeszkadza.
Na postoju standardowo- właściwie bezgłośny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4 gwiazdki za relację moc/frajda z jazdy/spalanie. Nie jest to najbardziej oszczędny silnik na rynku, ale nie o to w nim chodzi:) Uważam, że na 143konie bez turbiny spalanie jest na bardzo rozsądnym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za bardzo dobre standardowe wyposażenie w tej wersji (Sport) trzeba sporo zapłacić. Ale coś za coś- 4 gwiazdki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 6tys kilometrów brak usterek.. ale to w sumie żaden przebieg.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 6tys kilometrów brak usterek.. ale to w sumie żaden przebieg.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]