Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

FDR, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Genialne wnętrze, bardzo fajny silnik i zawieszenie. Dobrze zorganizowany bagażnik i tylne składanie foteli.. Generalnie 5 gwiazdek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaznaczam 5 gwiazdek, bo wydaje mi się, że silnik pracuje bardzo dobrze jak na swoją moc. Bez problemów radzi sobie z wagą samochodu. Brzmi fajnie i daje trochę frajdy prowadzenia. A jak trzeba zawsze można wcisnąć \"Econ\" i obcinając mu sporo mocy (w mieście spokojnie wystarcza) osiągnąć niższe spalanie.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj mam mieszane uczucia. Często mam problem z wrzuceniem pierwszego biegu.. Najczęściej chcąć wrzucić 1 przy zwalnianiu. To oczywiście może być blokada w skrzynu, ale mnie osobiście trochę to denerwuje. Z drugiej strony wszystkie inne biegi wchodzą doskonale i generują to takie \"kliknięcie\" przy zmianie. Daje 3 gwiazdki, bo osobiście ta jedynka mnie irytuje.
5,0
Układ jezdny
Porównywałem przed zakupem z Astrą IV, Focusem, Megane i Aurisem. Właściwie porównywalne był Auris, ale i tak wg. mnie najlepiej wypada właśnie Honda. Wchodzi w zakręty jak przyklejona (oczywiście są granice prędkości, ale dość wysokie). Z drugiej strony oferuje dobry komfort jazdy. Układ kierowniczy mega czuły..
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki, słaba widocznośc do tyłu. Osobiście belka przez tylną szybę mi nie przeszkadza, a ogranicza oślepianie w nocy przez pojazd za mną. Na plus- wystarczające lusterka boczne i kamera cofania
5,0
Ergonomia
Daje 5 gwiazdek za sposób składania tylnych siedzeń i \"dodatkową\" przestrzeń w / pod bagażnikiem. Kilka przycisków we wnętrzu jest umieszczonych przed gałką zmiany biegów, to odrobinę utrudnia dostanie się do nich, ale nie są to duże wady.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma czego komentować, w 100% działa jak należy. Dwustrefowy klimatronik. Bardzo wydajny nawiew.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsce na nogi- jak na tą klasę bez zarzutów. Miejsce nad głową.. kierowca max 180cm, pasażerowie z takim wzrostem na tylnej kanapie dotykają już głową sufitu. Mogłoby być lepiej
5,0
Wyciszenie
Tak ok 170 zaczyna się robić głośno w środku.. ale to nie znaczy, że nie można w miarę normalnie rozmawiać. Silnik jest głośny na wyższych obrotach, ale ma brzmi fajnie i mi osobiście nie przeszkadza. Na postoju standardowo- właściwie bezgłośny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4 gwiazdki za relację moc/frajda z jazdy/spalanie. Nie jest to najbardziej oszczędny silnik na rynku, ale nie o to w nim chodzi:) Uważam, że na 143konie bez turbiny spalanie jest na bardzo rozsądnym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za bardzo dobre standardowe wyposażenie w tej wersji (Sport) trzeba sporo zapłacić. Ale coś za coś- 4 gwiazdki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 6tys kilometrów brak usterek.. ale to w sumie żaden przebieg.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 6tys kilometrów brak usterek.. ale to w sumie żaden przebieg.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Hatchback 5d