Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

szymek, 11 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : kiedy trzeba dynamiczny ,innym razem oszczędny dla mnie bardzo dobry wybór
4,0
Całokształt
Ten samochód to pełny kompromis pomiędzy mocą i oszczędnością. Jeśli chcę mogę jechać dość dynamicznie , innym razem oszczędnie .Jakość wykonania wysoka jednak nie idealna,zawsze mozna się do czegoś przyczepić. Porównując z fiatem bravo,fordem focusem to przepaść honda bije je na głowę.Spalanie też mniejsze niż konkurencja,wnętrze wygodne ,fotele o dobrym profilu,minus to brak dojazdówki i dość skomplikowane przełączenia menu komputera uproszczenie wyboru bardzo wskazane. Teraz juz po 10000 km mogę cos napisac o jeżdzie tym samochodem , nie bierze oleju jak czytałem na forach , byłem w Chorwacji na wczasach kupiłem 1L oleju na dolewkę - niepotrzebnie .Mechanicznie auto sprawdza sie doskonale , spalanie spadło o ok 0,2 l/100 od nowości, w długich trasach jest bardzo dobrze, wygodnie ,jednak wspomaganie kierownicy zbyt mocne jak na mój gust , niskie zawieszenie w trasie pomaga , przy parkowaniu trzeba bardzo uważać na przedni zderzak lub parkowac tyłem. Plastiki w środku bardzo podatne na zarysowania, myślałem że będzie lepiej.Bagażnik ok kupiłem dojazdówkę za 250zł i dywanik gumowy do bagażnika polecam ze względu na wykładzinę.Do tej pory samochód sprawuje sie dobrze niczym mnie nie zaskoczył in minus.Bez problemów i nadmiernego zmęczenia zaliczyłem trase 1400km , to samo mówi o wystarczającym komforcie jazdy . Dynamika jest na dobrym poziomie można wyprzedzać bez strachu. Całość oceniam na 4+. Pozdrawiam.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik niezwykle elastyczny,kiedy potrzeba oszczędny , gdy chcesz dynamiczny , tryb eco bardzo ogranicza dynamikę .
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą równo jest naprawdę dobrze,brakuje kropki nad "i", skok drążka mógłby być mniejszy.
5,0
Układ jezdny
zawieszenie ma podtekst sportowy ale to tylko podtekst ,opony o niskim profilu dlatego czuć że jedziemy w Polsce, samochód zestrojony nisko niżej od poprzedniej generacji należy zwracać uwagę na krawężniki.
Komfort
3,0
Widoczność
widoczność jest ograniczona szczególnie do tyłu co jest spowodowane bryłą samochodu jednak można się przyzwyczaić, coś za coś wygląd lub widoczność, po czasie jest to kwestia przyzwyczajenia i wyrobienia sobie odpowiednich nawyków.
4,0
Ergonomia
samochód niezwykle przestronny bardzo dobrze wykończony ,mały przebieg więc mam nadzieję że tak zostanie i nie pojawia się skrzypienia i stuki wewnątrz samochodu, po 10000 tys km nadal wszystko ok.Jednak plastiki podatne na zarysowania , wykładzina bagaznika podatna na zabrudzenie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja spełnia swoją rolę ,nie jest idealna .Wczasy na południu Europy ,temperatury ponad 40 stopni można wytrzymać - schłodzenie wnetrza rozgrzanego po ok 10 min.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń to bardzo duży plus tego samochodu oceniam na 6
4,0
Wyciszenie
jest dość głośny , konkretnie słychać opony w czasie jazdy ,wyciszenie pracy silnika przy dużych obrotach średnie , na małych silnika prawie nie słychać .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
osobiście jestem bardzo zadowolony z apetytu na paliwo jest o niebo lepiej niż w bravo 2 z silnikiem 1,4 tam średnio spalałem 7 l tu ok 6,5 l dotyczy to jazdy mieszanej w mieście ta sama trasa , przy prędkościach do 130km/h spalanie ok 6 L za miastem, w miejskiej jezdzie pali ok 7,4 L. Z czasem apetyt na paliwo maleje jednak 6,0 to dolna granica przy normalnej jeżdzie, opowiesci o 5,5 to bzdury.
4,0
Stosunek jakość/cena
oceniam na 4+ samochód po 10000 tys km
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Aktualnie mam przejechane 10000 bez uwag co do awaryjności, jedynie plastiki sa podatne na zarysowania i nietety nleży na to bardzo uważać. Lakier nie należy do najtwardszych, zalecam szybkie usuwanie rozbitych na masce owadów, by nie zostawały smugi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek, zarysowany plastik przy schowku w drzwiach i od strony pasażera nie do uniknięcia niestety.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d