Zawieszenie
: Niezawodne, sportowo zestrojone, brak wychyleń na zakrętach. Super.
Auto za rok sprzedaję i biorę kolejnego, tym razem w dieslu - nowy 120 KM bardzo mało pali.
5,0
Całokształt
Jak dla mnie idealny średniak - taki Golf dzisiejszych czasów. Brak awaryjnego osprzętu i dyskusyjnych rozwiązań technicznych (wielowahacz, turbo z downsizingiem), a z drugiej strony wysoka jakość wykonania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Od roku obserwuję forum i jedno co mogę powiedzieć malkontentom - widziały gały co brały. Dziwi mnie zaskoczenie odnośnie elastyczności i krzywej mocy/momentu. Czy naprawdę osoby wystawiające negatywne opinie nie jeździły konkurencją? A może nie jeździły Hondą, bo z opini niektórych tak właśnie można wywnioskować.
1. Silnik jest sprawdzony.
2. Silnik jest dopracowany.
3. Jest umiarkowanie elastyczny.
4. Silnik mało pali - z ostatnich 9.000 km (dziewięciu tysięcy km) średnie spalanie 7.1 litra / 100 km, w tym 95% w ruchu autostradowym i z takimi właśnie prędkościami (130-140 km/h).
Nigdy nie dolewałem oleju - nie zaglądam w ogóle pod maskę między serwisami.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko fajnie. Coraz lepiej zresztą. Biegi wchodzą płynnie i \"na swoje miejsce\".
5,0
Układ jezdny
Jeździłem Focusem 1.6 ecoboost 150 KM. NIE WIDZĘ RÓŻNICY. Uważam, że to bzdury o różnicy w zawieszeniu wielowahaczowym i z belką skrętną. Uważam, że przeciętny, normalny, szanujący swoje auto kierowca nie jest w stanie zauważyć różnicy. Bo co, na wielowahaczu lepiej wybiera próg zwalniający przy 50 km/h, a może lepiej amortyzuje wjazd na krawężnik przy 40 km/h ?? Nikt normalny nie będzie sprawdzał tak samochodu. No może firmówki, ale to osobny temat.
Trochę się rozpisałem, bo w każdym Auto Bild (o przepraszam, Auto Świat) czy innym Auto Motor und Sport (o przepraszam, Auto Moto Sport) piszą, że niemieckie wielowahacze rządzą. A ja różnicy nie widzę. Dziwnie się z tym czuję jak na kierowcę z 300.000 km stażem na polskich drogach i wieloma samochodami za sobą (większość firmowych, począwszy od clio na insigni kończąc).
Komfort
4,0
Widoczność
Już na jeździe próbnej wyszło, że czujniki parkowania są potrzebne mimo kamery cofania. Na razie nie są zamontowane, bo można się przyzwyczaić. Choć zawsze zostaje to wrażenie, że coś się chowa przy zderzaku z tyłu :) Z drugiej strony w Golfie też to miałem.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko odparowuje szyba przednia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest super, bardzo dużo miejsca i fajna pozycja za kierownicą.
5,0
Wyciszenie
Powyżej 160 zaczyna być głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To najmocniejszy punkt programu. Minimalne to 5.8 litra na lokalnych trasach, do 90 km/h bez szaleństw. średnie to 7.1 litra - 80% autostrady i 20% miasta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za darmo to nawet w ryj nie dadzą ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic. Honda :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]