Silnik jest rewelacyjny, elastyczny i wystarczająco dynamiczny przy wysokich obrotach. Układ jezdny pozwala na jazdę na 6 biegu poniżej 50km/h.
5,0
Skrzynia biegów
W porównaniu z moimi poprzednimi autami jest zdecydowanie najbardziej precyzyjna.
Przeszkadza mi jedynie bardzo \"głęboki\" pedał sprzęgła. trudno się przyzwyczaić mimo 12000km przebiegu.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja
Komfort
4,0
Widoczność
Fakt, że to tyłu widoczność słaba, ale mam kamerę cofania i jak opanowałem jej używanie to do parkowania super, na trasie są lusterka boczne więc ok. Widoczność z przodu ok.
4,0
Ergonomia
Dostęp do wszystkiego intuicyjny, załapałem od razu. Mam pewne uwago co do regulacji wentylacji (trudny dostęp na 3 i 5 biegu).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klima bardzo wydajne. W zimie mam ustawione 18 st., w lecie 20-21 w trybie auto i działa super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w środku jak na tę klasę w sam raz. Duży bagażnik (prawie jak kombi).
5,0
Wyciszenie
Poprzednio miałem diesla, więc jak go kupiłem to nie byłem pewny czy silnik pracuje. Odgłosy (głównie z szerokich opon) zaczynają przeszkadzać powyżej 150km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie przekroczyłem jeszcze 8,5l / 100km. W pierwszym okresie jeździłem w trybie Econ to paliła ok 7-7,5 l (miasto i szybka trasa). Potem wyłączyłem i już go nie włączam a spalanie to ok 8l.
Nie miałem okazji pojechać na \"wolną\" trasę tj. do 120km/h, ale przy autostradowej - 140-150 to pali ok 7,2l/100km
Po 10000km trzeba było dolać 0,5l oleju. Koszt w ASO 31zł. Przeglądu jeszcze nie robiłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem za 70 tys. W tej cenie nie było niczego innego z takim wyposażeniem i silnikiem ( nie interesowały mnie turbo o poj. 1-1,2l)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jw
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]