Silnik chodzi naprawdę elegancko! Do 4000 obrotów mamy fajne, ekonomiczne, ciche, płynne auto, a jeżeli potrzebujemy mocy dociskamy pedał i lecimy (jak na auto nie sportowe o sporej wadze (ok. 1300kg jest naprawdę super!).
4,0
Skrzynia biegów
6-cio biegowa skrzynia biegów w IX jest dość krótka, a do tego szybka i elastyczna. Bardzo rzadko, ale zdarzy się, że nie mogę wrzucić 2 biegu, ale to może być moja wina. :)
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bezbłędnie. Auto szególnie na fabrycznych rozmiarach felgi i opon (225/45/R17) bezbłędnie trzyma się drogi nawet na ostrzejszych zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Dlaczego 5 za widoczność? Przednia szyba jest bardzo dobrze wyprofilowana, słupki (przynajmniej dla mnie) nie przeszkadzają i nie zmniejszają widoczności.
Wielkim plusem są duże lusterka! Naprawdę ułatwia to jazdę.
W sprawie kontrowersyjnego \"tyłka\" Civica - od wersji Sport auto ma zamontowaną kamerę cofania, która w zupełności wystarcza do manewrów.
5,0
Ergonomia
Wygodne, modelowane na \'kubełkowe\', fotele. Jest naprawdę wygodnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niestety wysokie osoby (około 190cm wzrostu) na tylnim siedzeniu nie będą najszczęśliwsze - dość szybki \'uskok\' sufitu auta może przeszkadzać.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu do poprzedniej wersji (VIII) wyciszenie uległo znacznej poprawie. Wiadomo, że V-TEC lubi mruknąć przy wysokich obrotach, ale to czysta przyjemność.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 1.8 140KM to spalanie jest naprawdę dobrze! Przy dynamicznej jeździe w mieście średnia wychodzi około 8,5l/100km. W trasie jest jeszcze lepiej przy odpowiednim stylu jazdy można osiągnąć naprawdę niskie spalanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ach, cena zawsze mogłaby być niższa, prawda? :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory auto jest niezawodne! Oby tak dalej ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na tą chwilę - brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]