Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

karol, 11 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Doskonałe zawieszenie i układ kierowniczy powodują, że autem jeździ się bardzo przyjemnie z każdą prędkością. Zwłaszcza krętymi drogami.
5,0
Całokształt
Oprócz zalet technicznych Civic IX ma styl i jest dobrze wykonany. Wybierałem pomiędzy Civicem a Golfem, który mnie zniechęcił nijakością wnętrza i eksperymentalnym silnikiem. Civic wymaga pewnego przyzwyczajenia. To nie jest auto sportowe, tylko sympatyczny, dosyć obszerny samochód rodzinny. Jeżeli ktoś szuka wrażeń sportowych może być rozczarowany. Civic ma silnik jak elektryczny, doskonałe hamulce, bezpośredni układ kierowniczy i zawieszenie z genem sportowym, jeździ się cicho, harmonijnie i komfortowo. Honda proponuje technikę jazdy eko: powolne przyspieszanie i jazdę na 6 biegu ze stałą prędkością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo elastyczny. Można jechać od 1000 do 6000 obr/min na każdym biegu. Poniżej 3000/min moment nie powala.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra, dźwignia we właściwym miejscu, biegi się nie zacinają, wchodzą łatwo. To ważne, ponieważ w mieście biegi trzeba zmieniać bezustannie.
5,0
Układ jezdny
Doskonały. Zawieszenie nie buja, nie przechyla się na zakrętach, ale jest komfortowe. W połączeniu z kierownicą o krótkim przełożeniu pozwala na prowadzenie samochodu w zakrętach jak po linii. Przy dobrej przyczepności, jedzie się jak gokartem. W układzie jezdnym Civica widać geny sportowe. Także, nie tyle w niskim zawieszeniu, co nisko umieszczonych minispojlerach z przodu, które lubią się ocierać na zjazdach i podjazdach.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie wiem skąd tyle skarg na widoczność do tyłu. wielkie lusterka i kamera cofania (wersja sport) dają doskonałe pole widzenia, poprzeczka na tylnej szybie zasłania nieco widok kilka metrów za samochodem, co nie ma znaczenia. Mnie nieco przeszkadzają szerokie słupki z przodu, czasami muszę się wychylać. Wysocy kierowcy mogą mieć ograniczone pole widzenia z przodu do góry.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, włączanie i wyłączanie wszystkiego jest przemyślane i łatwe. Kierownica przyjemna w dotyku, dobrze leży w dłoniach, cyfrowy prędkościomierz, i analogowy obrotomierz są czytelne i dobrze umieszczone. Podświetlenie ma przyjemny biały i niebieskawy kolor. Wyświetlacze i elementy sterowania okrążają kierowcę, co daje miłe wrażenie. Drzwi i bagażnik łatwo się otwierają i delikatnie zamykają.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze, grzeje, chłodzi, jak trzeba.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Civic jest zaprojektowany dla rodziny z dwójką dzieci, kierowca ma komfortowo do 185 cm wzrostu, pasażer z przodu do 180, z tyłu do 175 cm. Jam mam 182 cm i z tyłu jest miło, przytulnie, ale nieco ciasno. Stopy można wsunąć pod przednie fotele, ale wymaga to usunięcia wycieraczek, lub zdjęcia butów. Bagażnik spory, z dobrym dostępem, fotele można złożyć na płasko.
5,0
Wyciszenie
Do 120 km/godz. słychać jedynie szum opon. Powyżej silnik zaczyna mruczeć. Dźwięk silnika jest dosyć przyjemny, niemniej powyżej 150 km/godz. zaczyna być męczący. Na biegu jałowym słychać, że silnik działa. Hałasy z zewnątrz dosyć dobrze tłumione, szum wiatru nie przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pali 7 - 8 l/100 km, na autostradzie przy licznikowym 130 km/godz (realnie 123) 6,7 litrów (trasa 2000 km). Na zwykłej drodze Wrocław - Jelenia Góra i z powrotem w jedną stronę w deszczu - 6,3 l/100 km. Dużo zależy od techniki jazdy, warto popatrzeć na wskaźniki zmiany biegu. Średnie spalanie 7l/100 km jest do uzyskania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem 71400 i uważam, że jak na japońskie dobrze wyposażone auto to cena rozsądna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie na opinie o niezawodności.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie na opinie o niezawodności.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d