Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

ziutek, 12 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik benzynowy może byc cichy, dynamiczny i oszczędny i nie musi mieć przy tym litra pojemności - ukłon w stronę forda, ten trzycylindrowiec odpadł za kulturę pracy, bo parę miał.
5,0
Całokształt
Bardzo świadomy zakup. Poprzedzony analizami, jazdami testowymi, blebleble. Bardzo dopracowany samochód, bez wyraźnych słabych punktów. Doskonały komfort jazdy, dobra ekonomiczność, pojemy. Nietuzinkowy, zwraca uwagę na drodze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dokonałem przesiadki z diesla i już powoli przyzwyczaiłem się do innej jazdy benzyną; co najbardziej mnie cieszy - ciszaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! Na postoju kompletnie cicho, bo silnik się wyłącza (błyskawica start-stop), kiedy pracuje na postoju, nie słychać go. Kultura pracy nawet po dociskaniu do czerwonego pola niedostępna w dieslu. Elastyczność mniejsza niż w dieslu, ale znowu bez przesady - od czego jest skrzynia biegów, nie musze ciągle na 6 jechać.
5,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do Opla Astry III, przepaść. Pracuje tu rewelacyjnie, krótkie skoki, precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Cholera, muszę wstawić znowu 5. Zawieszenie bardzo cicho pracuje, na każdych nierównościach samochód dosłownie przepływa. Zanim kupiłem ten wóz, powoziłem się kilkoma kandydatami do kupna (i30, golf, focus, 3, ceed, auris, astry nawet oglądać nie chciałem-ładny, ale tandetny wyrób) i muszę przyznać że to zawieszenie w civicu mnie zauroczyło tym jak pracuje. Do tego jazda w zakrętach, jedynie focus był w stanie jechać podobnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność do tyłu, bo jest kamera, hehe. Generalnie, mi widoczność odpowiada. Czasy akwarium tico minęły, i właściwie w każdym nowym samochodzie jest z widocznością gorzej niż w rzeczonym akwarium.
5,0
Ergonomia
To wnętrze jest dobudowane do człowieka. Wszystko idealnie pasuje w rękę, widoczność wskaźników fantastyczna. Generalnie polecam każdemu usiąść, przejechać się i potem wyrokować sądy o kosmicznej desce rozdzielczej. Po przesiadce z grzecznej astry, tu czuję się o niebo lepiej. Inny, świeższy klimat. O jakości materiałów nie wspominając - są bardzo dobre.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klima robi swoje. Nie ma co sie rozpisywać. Działa bardzo szybko, grzeje też bardzo szybko (sprawdzone).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagażnik wielgachny (nie mam koła zapasowego, tylko zestaw naprawczy), większy niż w jakimkolwiek konkurencie. Ilość miejsca dla siedzących z przodu dość duża, z tyłu to rozpusta. Genialne składanie siedzeń tylnych dopełnia pozytywnych wrażeń.
5,0
Wyciszenie
Będę nieobiektywny, bo przesiadłem się dosłownie z traktora. Nie mogę dosłownie sie nadziwić, że w samochodzie może być tak cicho. Silnik jest, ale go w mordę nie słychać podczas spokojnej jazdy w mieście. W korkach, silnik nie działa, cisza. Ruszasz, silnik działa, bo widać to po obrotomierzu, a tu cicho. Dopiero przy ostrym przyspieszaniu, powyżej ok. 4000 obr słychać silnik, ale to nie rumor diesla, tylko przyjemny wysoki gang.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla porządku - moja 130 konna astra III w dieslu w mieście na trasach ok. 5 km do pracy chlała ok. 8 litrów. Zaś 142 konny civic w benzynie dokładnie tą samą trasę jest w stanie zrobić na 7,5 litrach. Ale o co chodzi? W trasie wykręciłem w trybie eco spalanie w okolicach 5 litrów (wg dystybutora, wg. kompa wyszło 5,2) - jazda wcale nie emeryta, ok. 90 km/h, średnia z trasy 270km wyszła 67km/h. Ostatnio po mieście cały bak wyjeździłem bardzo dynamicznie - spalanie sięgneło 8,7 litra. Moim zdaniem jest dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze co dałem, moim zdaniem bardzo dobry zakup (szczególnie z dość sporym upustem). Pełne wyposażenie, konkurencja tu niestety czasem dziaduje, choć u konkurencji lepiej zorganizowano dokupywanie pojedynczych pierdół. Tyle, że tu mam właściwie wszystko, poza aktywnym tempomatem i systemem hamowania awaryjnego (szkoda). Powinno byc to w jakimś pakiecie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez jaj, nowy samochód ze śladowym przebiegiem, co miało się stać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez jaj, nowy samochód ze śladowym przebiegiem, co miało się stać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d