Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

1.8 SPORT, 12 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : jest świetne. Mimo belki (świadomy wybór na polskie drogi) auto trzyma się jak przyklejone. Belka nie jest zła, nie jestem kierowcą rajdowym żeby zauważyć różnicę. Zresztą w testach lepiej wypada od Golfa czy Astry na wielowahaczu. Focus oczywiście najlepszy. Naprawdę, dużo szumu o nic.
5,0
Całokształt
najlepszy wybór w tej klasie
Wrażenia
5,0
Silnik
142 KM bez turbiny. Wcześniej jeździłem Golfem VI 1.4 TSI, Focusem 1.6 Ecoboost 150 KM, Oplem Astrą, Toyotą Auris, Kią Sportage (nie ta klasa wiem) i nowym ceed oraz vovlo s40 odchodzący model. Moim zdaniem silnik pasuje do mojego stylu jazdy. Nie denerwuje ciągłe wycie turbiny które po 10 minutach przeszkadza. Człowiek najpierw myśli jakie sportowe wrażenia (foka), a po 10 minutach chce żeby nastała błoga cisza. Auto nie jest bezpłciowe (golf) i jest hondą, a nie koreańskim czymś z pseudo 7 letnią gwarancją.
4,0
Skrzynia biegów
jeszcze haczy, ale coraz lepiej. Dopracuje się :)
5,0
Układ jezdny
Trzeba się przyzwyczaić do elektrycznego wspomagania, jego czułość jest wyjątkowa. Ale jak już się człowiek przyzwyczai, to opony 225/45 poprowadzą gdzie się chce ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba, wiadomo. Kamera dużo poprawiła. Szkoda że czujniki na tył drogie. Ale tak ogólnie, to trzeba się do tylnej szyby przyzwyczaić, co jest możliwe. Na początku trudno, potem człowiek nawet nie zauważa ;)
5,0
Ergonomia
Dla mnie mistrzostwo. Wszystko w zasięgu ręki. Kierowca ma najlepiej w hondzie. Golf to ściema i przereklamowany towar. Niby taki ergonomiczny, a wsiadłem na tylne fotele i nie wyobrażam sobie dłuższej jazdy. Niska czytelność Golfa. Focus przeładowany. Toyota bardzo średnia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super, daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
WIęcej chyba mieć nie można. Bagażnik gigant, w środku wygoda i przestrzeń między pasażerami. Pomyśleli !
5,0
Wyciszenie
Super! Naprawdę. Jedyne co słyszę to szum opon, ale 225 mam prawo słyszeć. Znajomego prawie pod siedzibą firmy przejechałem, szedł środkiem drogi i nie słyszał auta za sobą, a ja myślałem że specjalnie tak świruje ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6,7 spalanie przy 140 km/h. Może uda mi się zejśc, choć wątpię. Oczywiście 5,5 da się zrobić, ale w aucie tak cicho, że przy 90 wydaje mi się jakbym stał w miejscu. Więc raczej nie dla mnie oszczędzanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
cena 79.400 to było za dużo jak dla mnie. Na szczęście honda poszła po rozum do głowy i zrobili promocję, pewnie już na stałe. Cena 72.900 jest do przyjęcia. Konkurencja tyle nie da i nie mówię o dodatkach w wyposażeniu - wyciszenia nie zrobią extra, a focus nie pozbędzie się twardych plastików. Golf zresztą też nie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic nie trzeszczy nic nie puka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
honda

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d