Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Brian, 12 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : JEST SPORTOWO I JEDNOCZEŚNIE KOMFORTOWO.
5,0
Całokształt
Zrobiono niezwykły postęp w porównaniu do poprzednika. NAPRAWDĘ SAMOCHÓD JEST ZAJEBIASZCZY.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super, jak to u Hondy, poprawiono tu zdecydowanie moment obrotowy, 90 procent dostępne jest już od 3000 obr/min., co pozwala na bardzo żwawą jazdę na dość niskich obrotach jak na wysokoobrotowy silnik. Jest dość cichy, lecz kiedy kierowca chce poczuć sportowe wrażenia pokazuje swój pazur, pomaga mu w tym również rewelacyjna pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów, nie jest to może cud techniki, lecz gwarantuje trwałość i płynność.
5,0
Skrzynia biegów
Jest rewelka, nawet super doświadczony kierowca nie jest w stanie dorównać szybkości tej skrzyni. Tak jak już pisałem nie jest to cud techniki, ale będzie służyła na długo. Świetny jest również tryb SPORT, który potrafi wydobyć z silnika to co najpiękniejsze. Wcale nie przesadzam. Naprawdę warto dopłacić do automatu.
5,0
Układ jezdny
Dość czuły na polecenia kierowcy, na początku dziwnie, lecz potem naprawdę przekonałem się że jest dobry.
Komfort
4,0
Widoczność
Żeby nie było tak słodko, to jest w porównaniu do poprzednika dobrze, lecz mogłoby być lepiej. Polecam szczególnie kamerę cofania. (warto dopłacić do wersji SPORT)
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć. Materiały co najmniej jak by z audi a6. W porównaniu do poprzednika, naprawdę dużo się zmieniło na lepsze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie wypróbowałem tylko klimatyzację jest oczywiście super. Niektórzy piszą że dwustrefowa jest bezsensu, lecz tutaj naprawdę się sprawdza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kto da więcej w tej klasie, chyba nikt, naprawdę nie da się opisać tej przestrzeni, bagażnik 477 litrów, tyle chyba ma większość kombi, a to jest przecież hatchback
5,0
Wyciszenie
Znowu odniosę się do poprzednika, w VIII generacji było dość głośno, szczególnie przy wyższych prędkościach, w IX generacji jak bym jechał przynajmniej klasą średnią wyższą, naprawdę jest bajka nawet przy prędkości rzędu 180km/h. Ukłony dla inżynierów HONDY.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak nigdy dane katalogowe się sprawdzają na dystansie 1580 km spalił mi średnio 6,5l/100km. Uważam że jest to dobry wynik jak na tę masę i automatyczną skrzynię biegów a wcale pedału gazu nie oszczędzam, często skrzynia przełączana jest w tryb SPORT.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak to U hondy nie jest tanio, ale chociaż wiemy za co płacimy za kawał dobrego samochodu, który będzie służył nam wiele wiele lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to u Hondy, mam już drugą więc mówi to samo za siebie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wierzę w swój samochód i wiem że nigdy mnie nie zawiedzie, tak jak moja poprzednia Honda.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d