Silnik
: Rewelacyjne spalanie połączone z dobrą dynamiką.
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta. Odpowiada mi poziom wyposażenia, dynamika silnika i apetyt na paliwo. Spośród aut w tej cenie z tym wyposażeniem chyba lepiej nie mogłem wybrać, a w gratisie otrzymałem niepowtarzalny design.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny. Wymaga przyzwyczajenia dla użytkowników, którzy tak jak ja, z Hondą nie mieli do tej pory nic wspólnego. Dynamika nieco spada przy 4 osobach i bagażach na pokładzie. Czuć i to sporo że jest te kilka kilogramów więcej na pokładzie. Jadąc samemu czy we dwie osoby rwie do przodu aż miło.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia niemalże idealna, biegi wchodzą z przyjemnym oporem choć potrafią się czasem przyciąć (dlatego tylko dobrze). Przełożenia dobrane odpowiednio choć wydaje mi się, że skrzynia zestrojona jest bardziej na miasto niż w trasę.
5,0
Układ jezdny
Civic prowadzi się wyśmienicie. Mimo wchodzenia w ostre zakręty z dużą prędkością, ani razu nie poczułem się zagrożony. Auto świetnie trzyma się drogi, jest przyjemnie sztywne, zawieszenie pracuje bardzo cicho.
Komfort
3,0
Widoczność
Z widocznością jest tak sobie, dlatego domówiłem czujniki parkowania na tylny zderzak. Agresywna linia nadwozia niestety sporo ogranicza widoczność do tyłu. Ogromne lusterka bardzo ułatwiają sprawę. Brakuje mi w mojej wersji (Comfort) samo ściemniającego się lusterka wstecznego.
4,0
Ergonomia
Na pierwszy rzut oka kokpit i rozmieszczenie przycisków wydają się być futurystyczne, choć nie tak jak w poprzedniej generacji. Po kilku godzinach jazdy wszystko leży pod ręką niczym w przysłowiowym Golfie.
Duży minus za to, że nie mogę ustawić w wygodnej pozycji koła kierownicy, ponieważ przysłania mi ono wtedy prędkościomierz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa szybko, cicho i wydajnie, podobnie z klimatyzacją. Klimatronik, mimo że jednostrefowy da się ustawić w sposób niewymagający ciągłego podkręcania i opuszczania temperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Civic wbrew pozorom jest naprawdę sporych gabarytów. Mi jako kierowcy miejsca nie brakuje. Podobnie pasażerom. Pasażerowie z tyłu mogą narzekać jedynie na brak możliwości schowania stóp pod przednie fotele - pod fotelami znajduje się bak z paliwem. Na tylnej kanapie pasażerowie powyżej 190cm wzrostu mogą czuć dyskomfort.
5,0
Wyciszenie
Tutaj jest idealnie, po przesiadce z firmowej Octavii i Golfa V w czasie jazdy słyszę tylko radio i szum opon. Często zastanawiam się czy silnik pracuje czy akurat aktywował się system \"start-stop\".
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się większego spalania na poziomie 9L w mieście. Na chwilę obecną nie mogę wejść powyżej 8L przy ciężkiej nodze w poznańskich korkach co mnie bardzo cieszy. Po przejechaniu pierwszej dłuższej trasy i osiągnięciu ok 3 tys km auto zrobiło się jakby żwawsze i spalanie spadło o kilka setek. Przy jeździe do 80km/h z włączonym eko zjechałem poniżej 6L.
4,0
Stosunek jakość/cena
Civic trochę niestety kosztuje. Udało się go zakupić jako auto demonstracyjne ze sporym rabatem dlatego mogłem sobie pozwolić. Normalnie jest autem za drogim w porównaniu do konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4 tys km więc nie miało co się zepsuć.
Trochę wyłazi mi gąbka między deską a przednią szybą.
Zdaje mi się że czasem trzeszczą głośniki w przednich drzwiach - do weryfikacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie brak i oby tak dalej !
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]