Auto o nietypowej urodzie i nie wszystkim się podoba, uważam, że nie musi. Do salonu wszedłem z zamiarem raczej pooglądania, dalej miało być jeszcze kilku innych dilerów. Efekt - wyszedłem z salonu z zamówionym autem i przeświadczeniem, że zamówiłem nietuzinkowy samochód. po czternastu miesiącach użytkowania nie przestaję go podziwiać.
Wrażenia
5,0
Silnik
1,4 ma ograniczenia i każdy kto choć trochę zna motoryzację winien zdawać sobie sprawę z tego, że nie jest to auto do wyścigów. Pierwszy raz użytkuję samochód z tak zaawansowaną technologią i uważam, że silnik 1,4 spełnił moje oczekiwania - dokładnie taki miał być. W ciągu 14 miesięcy użytkowania tylko 2 razy odczułem lekki brak mocy czyli wybór wersji silnikowej był trafny. Kultura pracy rewelacja zarówno w niższych zakresach obrotów jak i wyższych.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów - klik i następny bieg. Duża precyzja zmiany biegów. To mój 8 samochód i 2 nowy i teraz wiem o czym pisali inni użytkownicy hond kiedy wspominali o swych wrażeniach dotyczących zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Jadąc i prowadząc hondę mam wrażenie, że jadę gokartem, auto słucha kierowcy i na drodze zachowuje się jak przyklejone do drogi, potrafię jeździć naprawdę szybko najczęściej jednak jeżdżę rozsądnie i nie odczułem jakichś szczególnych słabości zawieszenie wybiera nierówności dobrze i tylko naprawdę duże braki w nawierzchni powodują pewien dyskomfort.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki biorąc pod uwagę aktualne trendy w budowie aut można uznać widoczność za bardzo dobrą, do tyłu trzeba się przyzwyczaić do dzielonej szyby i to wszystko w innych moich autach a były to w większości hatchbacki nie było lepiej.
4,0
Ergonomia
Doskonale - wszystko pod ręką i w zasięgu wzroku, malutki minus za zbyt krótki podłokietnik lub raczej brak możliwości jego przesuwania. Dostęp do podstawowych i najczęściej używanych funkcji intuicyjny, tym bardziej dziwi brak możliwości zmiany ustawień wskazań komputera w czasie jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak jakichkolwiek uwag wszystko działa jak należy. Automatyczna klima (właściwie wcale nie wyłączana) załatwia sprawę, skuteczna możliwość szybkiego pozbycia się pary z szyb oraz inne funkcje bardzo wydajne (zamknięty obieg powietrza, podgrzewanie lusterek itp)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest kompakt - więc w mojej ocenie miejsca naprawdę bardzo dużo. Jeżdżę tym autem nie tylko jako kierowca ale również pasażer (namówiłem kolegę do kupna takiego samego modelu) zarówno z przodu jak i z tyłu - jedyny minus kaki przychodzi mi do głowy to z uwagi na umiejscowienie zbiornika paliwa wydaje się, że jest zbyt mało miejsca na stopy pasażerów ale można to wytrzymać.
5,0
Wyciszenie
Autem jeżdżę i po mieście i poza nim z dużą ilością jazd autostradowymi prędkościami i odnoszę wrażenie, że jest ciche i komfortowe tak w zakresie odgłosu pracy silnika jak i szumów powietrza. Wyciszenie pracy zawieszenia biorąc pod uwagę konstrukcję zawieszenia można uznać za wzorową. Głośniej robi się powyżej 130 - 140 km/h ale w końcu jak coś się kręci powyżej 4000/5000 obrotów na minutę to musi trochę pohałasować.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty stałe - (ubezpieczenie ze zniżkami AC, OC, oraz parę innych opcji do przyjęcia, koszty obsługi serwisowej obniżyłem serwisując auto w serwisie hondy w Niemczech- korzyści mieszkania przy granicy). Koszty paliwa zdecydowanie najmniejsze biorąc pod uwagę spalanie moich dotychczasowych aut.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto zakupione w X 2012 z bardzo dużym upustem kosztowało 57 000 zł. W tym przedziale cenowym z tym wyposażeniem (wersja comfort) konkurenci sprzedają auta klasy B. Stosunek ceny do jakości oraz marki auta rewelacyjny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu akurat nie mam o czym pisać żadnych usterek i oby tak dalej. Auto nie sprawia żadnych niespodzianek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek - Auto niezawodne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]