Auto niby dobre, byłem bardzo pozytywnie nastawiony na starcie, ale silnik psuje wszystko. Jazda jest frustrująca przez beznadziejne osiągi nie pozwalające komfortowo podróżować w trasie, co z tego że autko wygląda sportowo, jak nie dogoni nawet Skody lub Lanosa. Auto miałem jako tymczasowe na kilka tygodni przed docelowym leasingowym focusem tdci 95km. Focus mimo że niby słabszy, to zupełnie inna bajka jeśli chodzi o osiągi i komfort podróżowania w trasie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik to najgorszy element tego auta. Wysokoobrotowy, bardzo słaby. Jazda była dla mnie frustrująca, bo żeby przyspieszyć trzeba go piłować jak kosiarkę, a głupio to wygląda gdy osiągi nie dorównują Lanosowi czy Fabii. Przy jeździe pod góre gaz do dechy = nic się nie dzieje. Dałbym jeden gdyby nie dobrze działający stop/start.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi bardzo dobrze, tyle że same biegi są żałośnie krótkie. Pożytek z 6 przełożeń do przodu jest taki, że trzeba się nawachlować, bo 6ka ma tu przełożenie krótsze niż 5ka w Citroenia Xsara 1.6 mojej żony - w Hondzie na 6ce przy 3 tys obrotów jedziemy ledwie 105 km/h. Oznacza to tyle, że na autostradzie przy 140 silnik wyje, a o spalaniu lepiej nie wspominać.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi, tu nie mam żadnych zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Belka z tyłu zasłania często rejestrację samochodu za nami, ale poza tym z widocznością jest nieźle - auto jest dosyć małe.
4,0
Ergonomia
Wygodne siedzenia, dużo miejsca w środku, dobra klimatyzacja. Na minus kiepski komputer pokładowy - niby duży wyraźny ekran, ale brak np. informacji o zużytych litrach paliwa albo przewidywania ile km można przejechać na pozostałym paliwie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK, klimatyzacja jednostrefowa, ale działa dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszyscy się mieścili, jak na małe wymiary zewnętrzne jest nieźle.
3,0
Wyciszenie
Przy wolnej jeździe OK, ale powyżej 90km/h ciągle trzeszczało coś w okolicy prawej szyby, a przez krótkie przełożenia, nawet na 6 biegu, jazda na autostradzie to wyjący silnik.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uparłem się żeby sprawdzić ile spali najmniej. Na odcinku 400km udało mi się zejść do 4.7l/100 jadąc jak staruszka, do 85km/h. Przy normalnej jeździe w trasie pali pod 7l/100, w mieście powyżej 8 litrów. Czyli żadna rewelacja, a osiągi silnika beznadziejne. Najgorsza sprawa to zużycie paliwa na autostradzie - przy 140km/h Honda żre ok 8l/100km, ale czego się spodziewać przy ciągłej jeździe przy 4000obr/min.
2,0
Stosunek jakość/cena
na pewno bym nie kupił Hondy z tym silnikiem, a pamiętam model sprzed 10 lat kiedy silnik 1.4 o mocy 90km radził sobie znacznie lepiej
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trzeszczenie nadwozia powyżej 90km/h
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przejechałem kilka tysięcy km i nic się nie stało
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]