Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

Alix, 8 lat temu
Silnik 2.0 310KM 228kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 2.0  310KM 228kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Genialna ekonomika i wiele twarzy zależnie od obrotów i trybu. To nie ta nuda co w VAGu.
5,0
Całokształt
To jest moje spełnione marzenie i nie zawiodłem się. Type R stał się wreszcie dostatecznie dojrzały, aby nadawał się do wożenia rodziny na co dzień, na tyle mocny, aby nie poddawać się co mocniejszym turbodieslom jak dwaj poprzednicy oraz zachował swój szalony charakter przez uniknięcie nadmiaru efektywności 4x4 z pozostawieniem całego blichtru hot hatcha, od wyglądu zaczynając, na napędzie kończąc.
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny. Do 2500 potrafi wcale nie używać turbiny - to nie jest żaden lichy downsizing, tylko tak jak turbo służyć powinno - moc na żądanie. Koszty zakupu jak czterocylindrówki z normalną akcyzą i stawkami ubezpieczenia i spalaniem, dźwięk jak z przyzwoitego R6 z sapaniem jak Fast & Furious, moc jak z dużej V6, a moment niemal godny V8. Do tego ciągnie godnie do odcinki, do niebanalnych 7000rpm jak Honda powinna.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia wchodzą zdecydowanie, z adekwatnym oporem, biegów nie da się pomylić. Wbrew opiniom dziennikarzy skrzynia biegów nie jest tak dobra jak w S2000, ale na pewno jedna z lepszych jakie spotkałem.
5,0
Układ jezdny
Auto siedzi na drodze jak skała, w trybie +R jak na dobrym gwincie, układ kierowniczy jest bardzo przyzwoicie czuły i stawia opór przekazując informacje z drogi - w erze maniakalnego ustawiania siły wspomagania na maksimum, aby kierownice kręciły się jednym paluszkiem - rzadkość.
Komfort
4,0
Widoczność
Sportowy kompakt na 235/35R19 nie będzie Mercedesem klasy S czy nawet Citroenem z hydropneumatyką. "Firm but not backbreaking" jak ktoś ładnie napisał - absolutnie nadaje się do jazdy na co dzień i to już jest sukces przy tym , co ten samochód potrafi w kwestii dynamiki.
5,0
Ergonomia
Wbrew wrażeniu niektórych na pierwszy rzut oka, mało jest tak ergonomicznie rozplanowanych aut jak Civic 8 i 9 generacji - z tej klasy auta i wielkości nadwozia nie da się chyba wyciągnąć więcej. Doskonałe przednie fotele. Należy pamiętać jedynie, że Type R jest 4 osobowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa znakomicie. Na razie klima co prawda służy mi tylko do odparowywania szyb, ale działa sprawnie generalnie widzę...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Typowa dla klasy kompaktowej, z przodu, nieco większa od przeciętnej z tyłu i dużo większa w kwestii bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Type R jest specyficznie wyciszony. Wycisza odgłosy zewnętrzne dobrze, ale np. ściana grodziowa nie jest wyciszona wcale, aby lepiej słyszeć silnik. A wydech zawiera rezonator, aby lepiej brzmieć. Wyciszenie jest OK, to auto filtruje swoje własne, soczyste dźwięki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
310KM w benzynie ze średnią 70% jazdy miejskiej i normalnej dynamice na poziomie 9,9 litra to rewelacja i mniej niż konkurencja. Niestety, opony 19 i parę innych rzeczy swoje kosztuje, ale to tak jak we wszystkich innych hot hatchach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańsze auto z 300+ na rynku, wyposażenie więcej niż kompletne, jakość jak to w Hondzie - rozpusty z Maybacha tu nie znajdziesz, ale generalnie wszystko jest z klasą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Za wcześnie na ocenę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Za wcześnie na ocenę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 310KM 228kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
27,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting