Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
Waldek,
10 dni temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
107 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Daje radość z jazdy.
5,0
Całokształt
Samochód oceniam po 9 latach eksploatacji. Sprzedałem go bo przyszedł czas na zmianę. Mogę go z czystym sumeniem polecić. To najlepsze auto jakie miałem do tej pory, a trochę ich było.
Wrażenia
5,0
Silnik
To najlepszy silnik wolnossący jaki jaki miałem w samochodach. Bez problemowy, Wymaga tylko regularnej nymiany oleju dobrej jakości, Ja używałem Motul 0W30, Silnik nie bierze oleju jeżeli po zakupieniu przejdzie okres docierania, Tak było w moin przypadku. Moc ma wiekszą niż deklaracje producenta. W miarę elastyczny, ale lubi wysokie obroty. Daje dużo radości z jazdy. Przez 9 lat wymieniłem jeden komplet świec i wykonałem regulację zaworów.
4,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowa skrzynia biegów jest dobrze zestopniowana. Sporadycznie występuje problem z wrzuceniem pierwszego biegu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre przenoszenie drogi na układ kierowniczy. Raczej twarda charakterystyka, ale nie męcząca na kręgosłup. Samochod nisko zawieszony co sprawdza się na autostradach, ale nie w jeżdzie miejskiej. Trzeba liczyć się z tym, że najazd na krawęzniki jest niemożliwy i grozi uszkodzeniem zderzaka przedniego. Przez 9 lat zawieszenie bezproblemowe.
4,0
Karoseria
Piękna linia nadwozia, która opiera się czasowi. Dużo miejsca w kabinie, Wystarczajacy bagażnik. W hatchback nisza pod podłogą bagaznika za mała żeby zmieścic pełnowymiarowe koło zapasowe. Wchodzi tylko dojazdówka. W kombi wchodzi pełne koło do tej niszy.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie widocznosć do przodu i na boki bardzo dobra. Lustrka z dobrą widocznością, sterowane elektrycznie z podgrzewaniem. Widok do tyłu to masakra, Jest bardzo ograniczony z powodu podzielenia szyby. Problem częściowo rozwiazuje kamera cofania, ale na dzisiejsze czasy nie jest najwyższej jakości.
5,0
Ergonomia
Wzorowa,. Wszystko czytelne, pod ręką, intuicyjne. Analogowe klawisze i przełączniki a nie jakieś nieporozumienie na tablecie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i wentylacja bardzo dobra. Wydajny nawiew do odparowywania szyb. Klimatyzacja dwustrefowa daje radę, Trzeba tylko pamiętać o regularnym czyszczeniu. co nie jest proste w przypadku odparownika, bez zdjęcia osłony śilnika nie da się tego zrobić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca. Można konfortowo podróżować na długich trasach. Z tyłu jest wystarczająca ilość miejsca dla 2 osób,
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h dobre, Powyzej zaczyna być głośno, ale jest to przyjemny odgłos silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomimo moich obaw serwis nie należy do przesadnie drogich. Przez 9 lat regularnie serwisowałem auto w ASO HONDA. Woziłem tylko własny olej i rachunki oscylowały między 600 - 1000 zł. Drożej było tylko przy wymianie świec (koszt świec to 600 zł) i regulacji zaworów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto zapłacić zaten samochód, Ceny na rynku wtórnym są wysokie, ale to auto jest warte zakupu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 9 lat wymieniłem tylko plastrikową nakłtadkę na drzwiach bo pękł zaczep. Poza tym auto bezawaryjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 9 lat nie było żadnych poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]