Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
Rob,
ponad rok temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
165 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Honda całkowicie bezawaryjna i niezawodna.
Przez 165000 poza regulacja zaworów co 50 000km oraz typowo eksploatacyjnymi rzeczami nic się nie popsuło.
Auto jedzie bardzo fajnie.
Skrzynia biegów ma krótkie przełożenia.
Mogła by być bardziej miękka na polskie drogi, ale tragedii nie ma, jest nieco bardziej twarda od poprzedniczki tzw. ufo.
Aczkolwiek jest bardzo wytrzymałe przez 165000km nie był wymieniony nawet żaden łacznik.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, oszczędny i idealnie znosi instalacje gazową.
Różnica w dynamice niezauważalna.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Bardzo sztywny dobrze się trzyma drogi.
4,0
Karoseria
Na karoserii calkowity brak korozji.
Lekki nalot od spodu aczkolwiek to norma w samochodach jeżdżących po Polsce.
Jedynie lakier mógł by być nieco grubszy
Ciężko spolerować większe rysy,np. w fordzie dużo łatwiej można dokonywać korekty lakieru.
Jedyna widoczna Rdza pojawiła się na kratce w zderzaku (w poliftowej wersji Sport atrapa w zderzaku jest stalowa i rdzewieje, po 7 latach ja oczyściłem i pomalowałem)
Komfort
4,0
Widoczność
Mój egzemplarz jest wyposażony w kamerę cofania.
Która jest bardzo dobrej jakości.
Jedynie w brzydka pogodę szybko się brudzi.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mogło by być trochę więcej miejsca na tylnej kanapie
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie jest na złym poziomie aczkolwiek niektóre konkurencyjne auta są o wiele lepiej wyciszone np golf 7
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ostani civic który nie wymaga niemalże żadnego serwisowania
Nie trzeba wymieniać po 5 latach rozrządu za 5000zł nie ma turbin itp.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest drogie w zakupie aczkolwiek szybo się wyrównuje, patrząc że w auto nie trzeba praktycznie nic inwestować
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 165000 wymieniłem
2 żarówki mijania
1 żarowke podświetlenia tablicy
Akumulator
3 razy przeprowadziłem regulacje zaworów
Poza tym
Oleje filtry klocki... tarcze hamulcowe jeszcze fabryczne.
Olej wymieniany co 15000km nie zauważyłem ubytków w oleju zawsze w pobliżu maksimum.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Calkowity Brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]