Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
Nikodem,
2 lata temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
75 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: To nie zaskoczenie, ale największy atut, wiadomo ten silnik będzie działał nawet jak auto pójdzie na żyletki ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: System rozrywki był chyba projektowany w 2011 roku gdzie był dostępny system Android 4.04, podczas produkcji i sprzedaży auta była już dostępna wersja 7.1.2 , obecnie jest 12 więc wiecie do czego nadaje się system Honda Connect+..
4,0
Całokształt
W całokształcie oceniam auto na cztery gwiazdki, brak tej jednej spowodowane jest tylko tym że rozwiązania informatyczne jakie są zastosowane w aucie to jednak niski poziom w porównaniu do konkurenci np. VW Golf 7.
Mechanicznie, nic się nie dzieje, tylko przeglądy okresowe w ASO i święty spokój.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeden z najlepszych silników benzynowych z jakim się spotkałem, dodatkowo jak na wolnossący motor zaskakująco niskie spalanie 8l - miasto - 5l drogi krajowe, wymiana oleju co 10tyś km i brak jakichkolwiek ubytków czy wycieków jak to w Hondzie. Dodatkowo można przycisnąć trochę gaz auto odpycha się sprawnie, nie gorzej niż np. 1.5 TSI VW.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przyjemnie zmienia biegi, chodź zdarza się że nie za każdym razem wskakuje 1 bieg (trzeba nacisnąć jeszcze raz sprzęgło).
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy układ wspomagania kierownicy, zawieszenie trwałe, nic nie zmieniane od nowości i brak konieczności jakiś napraw, nic nie skrzypi.
4,0
Karoseria
Lakier jest znacznie lepszy niż w VW, tam w zasadzie raz w tygodniu musiałem robić zaprawki na masce i słupkach B, po jazdach autostradą, w Hondzie jeszcze po roku ani razu nie musiałem nic robić.
Mały minusik za kiepskie zabezpieczenie podwozia przed rudym, trzeba robić samemu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, spojler na klapie z tyłu nieco na początku utrudnia widok ale można się przyzwyczaić, na pewno warto szukać wersji z czujnikami i kamerą, jest ich sporo.
3,0
Ergonomia
Brakuję schowka na okulary, a podświetlenie schowka jest w standardzie tylko w najwyższej wersji wyposażenia "Executive", na szczęście można w ASO kupić lampkę z mocowaniem za 100zł, samemu trzeba tylko dorobić instalację. Warto również przerobić oświetlenie kabiny, po otwarciu dziwi świeci tylko jedna lampa z tyłu, jest ciemno całkowicie, trzeba dorobić wiązkę do lampek z przodu i wymienić wszystkie żarówki na LED, i jest jasno jak w aucie z XXI wieku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby nie parują, auto nagrzewa się sprawnie i szybko, klimatyzacja działa sprawnie, mały minus tylko za zastosowanie nowego czynnika który jest dostępny tylko w ASO 100g czynnika 40zł.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największy bagażnik w tej klasie aut, z tego powodu kupiłem głównie Hondę, spokojnie można załadować wózek z gondolą, i jeszcze zostaje mnóstwo miejsca, dla naszej rodziny 2+2 wyjazd na wakacje nie jest żadnym problemem, dodatkowo pod osłoną bagażnika jest ogromna wnęka, można upchać pełno towaru, tak samo pod siedzeniami pasażerów z tyłu, ten samochód to lider bez konkurenci!!!
4,0
Wyciszenie
Dla porównania do innego Japończyka Lancera jest lepiej, w porównaniu do Golfa 7 z 2019 roku jest gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory tylko przeglądy, z tematów które pojawiły się przy przeglądzie to zardzewiała obejma węża płynu od chłodnicy (2zł) i akumulator (oryginał 550zł), bo czasem pojawiało się że system stop start jest niedostępny, przeglądy w ASO w granicach rozsądku do 1 tyś zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Daje gwiazdki za ceny nowych jakie były w Salonie, obecnie ceny wszystkich samochodów są "dziwne" lepiej nie oceniać ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]