Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
GregorMag,
5 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
50 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Ilość miejsca w kabinie i w bagażniku.
5,0
Całokształt
Samochód posiadam od prawie roku, kupiony od pierwszego właściciela po zakończeniu gwarancji. Wersja Sport z nawigacją i systemami wspomagającymi kierowcę - najlepszy to system wspomagania w ruszaniu pod górkę, szerokokątna tylna kamera, bardzo czuły system automatycznej zmiany świateł oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Pierwsze co kupiłem to koło dojazdowe, pianka do uszczelniania opon jakoś mnie nie przekonuje. Na razie jestem bardzo zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trzeba się przyzwyczaić do wysokich obrotów jak się chce pocisnąć, spalanie na bardzo przystępnym poziomie.
4,0
Skrzynia biegów
Zdarzają się trudności we wbiciu drugiego biegu, w ASO podczas przeglądu powiedzieli, że " ten typ tak ma"
5,0
Układ jezdny
Niska pozycja za kierownicą, samochód prawie przyklejony do asfaltu.
4,0
Karoseria
Trzeba uważać przy myciu, zero myjni automatycznych, tylko karcher i gąbka.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu ograniczona ale kamera robi swoje i jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Wszystko rozplanowane bardzo mądrze, solidne grzanie przednich foteli, sprawdziło się tej zimy. Tylna składana kanapa rewelacja, przewoziłem już z tyłu dwa rowery, oczywiście przed przednich kół. Schowek pasażera wyścielony aksamitem ale nieoświetlony, to jedyny mankament.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja bardzo dobra, szkoda że z tyłu nie ma nawiewu dla pasażerów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu Wersal, z tyłu jeżdżą tylko dzieci , mało miejsca na stopy , ledwo mieszczą się pod przednimi fotelami.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeden przegląd w ASO, wymiana oleju, filtrów koszt około 900 złotych, nie ma źle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka cena zakupu, ale bardzo mała utrata wartości. Samochody z polskich salonów i od pierwszych właścicieli schodzą jak ciepłe bułeczki. Na mojego polowałem pół roku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniałem urwany przez pierwszego właściciela na myjni automatycznej spryskiwacz tylnej szyby umieszczony na dachu, poza tym nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]