Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
Łukasz,
6 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
41 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Zdecydowana przewaga zalet nad wadami, choć i te występują. W mojej ocenie pomijając Octavię, jest to najbardziej praktyczny i uniwersalny kompakt na rynku. Na zewnątrz wydaje się niewielki, w środku jest zupełnie inaczej. W moim przypadku użytkowany przez rodzinę 2+2 (dzieci 5 i 9 lat, a więc już po etapie wózków i pieluch). Zapraszam do szczegółów opinii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wolnossący to wiadomo - w dzisiejszych czasach dinozaur, ale ... Daje niesamowity spokój psychiczny pod kątem potencjalnych awarii. W tym samochodzie naprawdę nic się nie naprawia tylko leje benzynę i zmienia olej. Silnik w zupełności wystarczająco dynamiczny do miasta. Poza jest trochę gorzej. Jeśli ktoś lubi jeździć spokojnie zgodnie z przepisami, za dużo nie wyprzedza, będzie zadowolony, bo nic więcej mu nie potrzeba. Jeśli ktoś lubi jazdę dynamiczną, lubi przycisnąć to od razu mówię - Civic 1.8 w zasadzie nie jedzie :) Wiem, bo sam przesiadłem się z diesla 160 km i 360 nm i to jest przepaść. Silnik bardzo się ożywia po przekroczeniu 4 000 obrotów, ale cóż .... Niby te dźwięk jest ok, ale dla mnie jednak jest wtedy za głośno. Znacznie pogarsza osiągi auta załadowanie auta (np. na wakacje), nie wspominając już o boksie czy rowerach na dachu. Wtedy od razu trzeba się nastawić, że po prostu jedziemy z pkt A do B i nic więcej. Ogólnie silnik bezproblemowy do spokojnej jazdy. Mój nie zużywa oleju od wymiany do wymiany, ale wiem, że niektórzy mają z tym problem.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza skrzynia manualna jaką jeździłem. Rano jak jest zimna trudniej wchodzi jedynka i wsteczny, ale poza tym super.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi po zakrętach, ale jak dla mnie jest nieco za sztywny. Na 17 calowych kołach dziury to męka, a przecież to nie jest samochód sportowy.
Komfort
2,0
Widoczność
Jest kiepsko z każdej w zasadzie strony. Szyba przednia z racji wysokiej pozycji za kierownicą jest mała, słupki szerokie, a do tyłu nie widać w zasadzie nic. Kamera cofania jest standardem nie bez powodu, a dodatkowo polecam czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, obsługa intuicyjna, każdy się szybko połapie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą w samochodzie jest ciepło po 2 km. Klima bez zarzutu, działa w trybie auto świetnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mały rozmiar na zewnątrz, ale w środku jest naprawdę dobrze. Z przodu dla wysokich kierowców problemem może być brak możliwości bardzo niskiego opuszczenia fotela (bak po spodem), a z tyłu pasażerowie nie mogą wsunąć nóg pod fotele z uwagi na ich konstrukcję.
3,0
Wyciszenie
Silnik Hondy daje niesamowity komfort akustyczny w jeździe miejskiej, gdzie poruszamy się w zakresie 1-3 000 obrotów. Pewnym problemem jest jazda w trasie. I tutaj trzeba rozdzielić drogi lokalne od autostrad i ekspresówek. Na drogach lokalnych i tak nie pojedziemy szybciej niż te 110-120, wówczas dochodzimy do 3000-3100 obrotów i jest dość cichu. Powyżej zaczyna słychać buczenie wydechu, do którego można się przyzwyczaić, ale w pierwszym momencie może to się wydawać bardzo dokuczliwe. Jazda autostradą 140 kmh nie jest komfortowa. 3 500 obrotów i bardzo głośno Powyżej 150 kmh mamy już 4 000 obrotów i nie słychać wydechu ani silnika tylko huk powietrza :) Wniosek - samochód do spokojnej jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie koszty serwisowania w ASO (serwis olejowy + sprawdzenie + filtr kabinowy = 600 zł brutto). Przeglądy wypadają mi co ok 18 000 km z racji dużej ilości tras. Średnie spalanie to ok 7-7,5 l
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dotyczy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie dotyczy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]