Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

Łukasz, 7 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 41 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Zdecydowana przewaga zalet nad wadami, choć i te występują. W mojej ocenie pomijając Octavię, jest to najbardziej praktyczny i uniwersalny kompakt na rynku. Na zewnątrz wydaje się niewielki, w środku jest zupełnie inaczej. W moim przypadku użytkowany przez rodzinę 2+2 (dzieci 5 i 9 lat, a więc już po etapie wózków i pieluch). Zapraszam do szczegółów opinii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wolnossący to wiadomo - w dzisiejszych czasach dinozaur, ale ... Daje niesamowity spokój psychiczny pod kątem potencjalnych awarii. W tym samochodzie naprawdę nic się nie naprawia tylko leje benzynę i zmienia olej. Silnik w zupełności wystarczająco dynamiczny do miasta. Poza jest trochę gorzej. Jeśli ktoś lubi jeździć spokojnie zgodnie z przepisami, za dużo nie wyprzedza, będzie zadowolony, bo nic więcej mu nie potrzeba. Jeśli ktoś lubi jazdę dynamiczną, lubi przycisnąć to od razu mówię - Civic 1.8 w zasadzie nie jedzie :) Wiem, bo sam przesiadłem się z diesla 160 km i 360 nm i to jest przepaść. Silnik bardzo się ożywia po przekroczeniu 4 000 obrotów, ale cóż .... Niby te dźwięk jest ok, ale dla mnie jednak jest wtedy za głośno. Znacznie pogarsza osiągi auta załadowanie auta (np. na wakacje), nie wspominając już o boksie czy rowerach na dachu. Wtedy od razu trzeba się nastawić, że po prostu jedziemy z pkt A do B i nic więcej. Ogólnie silnik bezproblemowy do spokojnej jazdy. Mój nie zużywa oleju od wymiany do wymiany, ale wiem, że niektórzy mają z tym problem.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza skrzynia manualna jaką jeździłem. Rano jak jest zimna trudniej wchodzi jedynka i wsteczny, ale poza tym super.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi po zakrętach, ale jak dla mnie jest nieco za sztywny. Na 17 calowych kołach dziury to męka, a przecież to nie jest samochód sportowy.
Komfort
2,0
Widoczność
Jest kiepsko z każdej w zasadzie strony. Szyba przednia z racji wysokiej pozycji za kierownicą jest mała, słupki szerokie, a do tyłu nie widać w zasadzie nic. Kamera cofania jest standardem nie bez powodu, a dodatkowo polecam czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, obsługa intuicyjna, każdy się szybko połapie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą w samochodzie jest ciepło po 2 km. Klima bez zarzutu, działa w trybie auto świetnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mały rozmiar na zewnątrz, ale w środku jest naprawdę dobrze. Z przodu dla wysokich kierowców problemem może być brak możliwości bardzo niskiego opuszczenia fotela (bak po spodem), a z tyłu pasażerowie nie mogą wsunąć nóg pod fotele z uwagi na ich konstrukcję.
3,0
Wyciszenie
Silnik Hondy daje niesamowity komfort akustyczny w jeździe miejskiej, gdzie poruszamy się w zakresie 1-3 000 obrotów. Pewnym problemem jest jazda w trasie. I tutaj trzeba rozdzielić drogi lokalne od autostrad i ekspresówek. Na drogach lokalnych i tak nie pojedziemy szybciej niż te 110-120, wówczas dochodzimy do 3000-3100 obrotów i jest dość cichu. Powyżej zaczyna słychać buczenie wydechu, do którego można się przyzwyczaić, ale w pierwszym momencie może to się wydawać bardzo dokuczliwe. Jazda autostradą 140 kmh nie jest komfortowa. 3 500 obrotów i bardzo głośno Powyżej 150 kmh mamy już 4 000 obrotów i nie słychać wydechu ani silnika tylko huk powietrza :) Wniosek - samochód do spokojnej jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie koszty serwisowania w ASO (serwis olejowy + sprawdzenie + filtr kabinowy = 600 zł brutto). Przeglądy wypadają mi co ok 18 000 km z racji dużej ilości tras. Średnie spalanie to ok 7-7,5 l
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dotyczy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie dotyczy

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,6
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting