Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
Andrzej,
7 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
19 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Znakomicie trzyma się jezdni, super jazda na krętych drogach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Miękki lakier, problem nieco łagodzi dobrze nałożona ceramika
4,0
Całokształt
Wygląd - kwestia gustu, mi się podoba, wyposażenie na poziomie audi za dużo mniejsze pieniądze, wersja lifestyle. Jedyny słaby punkt to miękki lakier jak u wszystkich Japończyków - no cóż ekologia psia ich mać
Wrażenia
5,0
Silnik
Wymaga wysokich obrotów ale za to pięknie brzmi, lubię ten dźwięk, świadomie wybrałem jeden z ostatnich dostępnych silników benzynowych bez turbo
5,0
Skrzynia biegów
Mistrzostwo świata, zmiana biegów to przyjemność, krótka dźwignia i te charakterystyczne klikanie
5,0
Układ jezdny
Samochód świetnie trzyma się drogi, znakomity w zakrętach, twarde ale przyjemne zawieszenie, układ kierowniczy bardzo czuły - wspomaganie mogło by być mniej agresywne
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przez tylną szybę ograniczona jednak przy cofaniu znakomicie spisuje się zamontowana fabrycznie kamera, dobra nieograniczona widoczność w bocznych lusterkach
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, masa schowków, czytelne i będące w zasięgu wzroku wskaźniki, wszelakie pokrętła i przyciski do sterowania w zasięgu ręki, bardzo wygodne fotele
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klima działa bez zarzutu i radzi sobie we wszystkich możliwych wariantach ustawień, szyby nie parują nawet przy dużych skokach wilgotności i temperatury. Nie wiem skąd czasami biorą się opinie o parujących szybach - być może z nieumiejętnego korzystania z klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu i nie dotykam dachu głową, jak to można wyczytać w niektórych ocenach chociażby Autocentrum czy AŚ, za kierownicą czuję się komfortową na miejscu pasażera również. Na tylnych fotelach, jak w większości samochodów tej klasy, wygodne miejsce dla dwóch osób
4,0
Wyciszenie
Są auta znacznie lepiej wyciszone, jednak można się do tego przyzwyczaić, słabsza jakość wyciszenia jest odczuwalna przy obrotach powyżej 4 tyś (ale dzięki temu słychać przyjemny dźwięk pracy silnika) Przy niskich obrotach można odnieść wrażenie że silnik jest wyłączony
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy rozsądnej i płynnej jeździe bez problemu można osiągnąć spalanie na poziomie 7 litrów w trasie i 7,5 w mieście
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania wnętrza na poziomie detali bardzo dobra, dobra jakość materiałów, plastiki nie skrzypią, może śmiało konkurować z autami wyższych klas przy dużo niższych pieniądzach. Jako przykład podam - wyceniona przez dilera dla mnie Skoda Octavia z silnikiem 1,8 i podobnym wyposażeniem to 120 tyś zł i zero negocjacji, za Lifestyle zapłaciłem z pakietem Black 79 tyś.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]