Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

##Matys##, 7 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Autko jest u mnie od czerwca 2016, ale z ręką na sercu nie żałuję kupna. Wcześniej rozważałem pomiędzy Civic a Focusem, a o kupnie przesądziła funkcjonalność no i sprawdzona, niewysilona jednostka napędowa. Mimo drobnych niedociągnięć samochód naprawdę godny polecenia. W obecnej chwili jeżdżę Seatem Leon FR 1.4TSI (auto zastępcze)-w civic myjnia automatyczna wyrwała mi tylny spojler także UNIKAJCIE TAKICH MYJNI-i jak dla mnie ergonomia, jakość materiałów wewnątrz, funkcjonalność w środku, skrzynia biegów, układ jezdny, silnik na plus w Hondzie!
Wrażenia
4,0
Silnik
No właśnie. Wolnossące 1.8. W porównaniu z turbiną to dwa inne światy. Po przesiadce z turbinowego diesla trzeba ten silnik poznać. Powyżej 4000 obrotów samochód naprawdę fajnie ciągnie (na 2-ce 100km/h, na 3-ce 150 km/h), ale da się również pojechać na 6-ce od 50 km/h do Vmax. Na postoju silnika nie słychać.
5,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie bardzo dobra. Krótki lewarek, krótkie przełożenia. Biegi wchodzą pewnie.
5,0
Układ jezdny
Nic do zrzucenia. Dużo lepiej niż w Leonie. Mimo tylnej belki prowadzi się bardzo pewnie i dość dobrze tłumi wszelkie nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu mogłoby być lepiej ale jest kamera :) Z przodu i na boki OK
5,0
Ergonomia
Bagażnik chyba największy w tej klasie. Po złożeniu siedzeń płaska podłoga (w przeciwieństwie do Leona). No i najważniejsze MAGIC SEATS! Bez problemu wejdzie rower!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK. W lato tylko moment i chłodno. W zimie dość szybko ogrzane. Jedyny mankament to nie można zamknąć środkowych nawiewów choć klima w trybie AUTO raczej z nich nie "korzysta"
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera super. W tyle mniej ale wiadomo że nie jest to limuzyna. Przestrzeń na nogi w tyle znikoma ale to kosztem dużego bagażnika (dla mnie na plus )
4,0
Wyciszenie
Na postoju i przy spokojnej jeździe cichutko. Przy wyższych obrotach silnik wyraźnie słychać choć nie jest to specjalnie uciążliwe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie tylko paliwo. Pierwszy przegląd A+B wyniesie około 800 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie rewelacja. Płaciłem 73000 a są podgrzewane siedzenia, kamera cofania, czujnik zmierzchu, deszczu, climatronic, elektr. składane lusterka także w porównaniu z konkurencją nie jest źle. Spasowanie wnętrza i jakość materiałów na ogromny plus. No i pamiętajmy-Honda to Honda.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Urwany spojler (ale to wina szczotek na myjni). Był solidny mróz, chciałem wymyć auto z soli i brudu i niestety...ale to nauczka na przyszłość. NIGDY nie korzystajcie z tych myjni tym bardziej że ubezpieczyciel myjni nie widzi w tym swojej winy!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,6
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting