Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
Paweł,
7 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
12 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto mam rok. Kupione jako nowe. Póki co jadę na pierwszy przegląd. Szukałem z żoną auta pojemnego, dobrze jeżdżącego i nie diesla bo poprzednie auta w dieslu puściły mnie z torbami.
Teraz leję benzynę, co prawda spali litr więcej, ale śpię spokojnie bo nie mam turbiny, pompowtryskiwaczy czy dwumas. Jak szukasz auta niezawodnego o niebanalnym wyglądzie to kup właśnie civica. Jak człowiek pojeździ dieslem i wsiądzie do wolnossaka to jest rozczarowany. Diesel ciągnie od spodu, a wolnossący na górze. Trzeba się uczyć jeździć od nowa niestety, ale przynajmniej potem nie wydajemy kilku tys na awarie.
Jedzie się nim bardzo wygodnie, zawieszenie dosłownie klei auto do asfaltu. O pięknym brzmieniu silnika przy 5-6 rpm nie wspomnę.
Jedyna wada to głośno jak się wysoko kręci silnik. Ale to raczej norma. Przynajmniej na postoju nie wiem czy silnik jest uruchomiony i nie klekocze jak diesel.
Epoka wolnossących silników ma się ku schyłkowi i szkoda, podpierają to jakąś głupią ekologią.
Jak ktoś szuka auta niezawodnego to polecam. Jak ktoś szuka auta z dużym momentem i super ciągnącego od dołu polecam turbinowca, a jeśli kupi civica to ten odwdzięczy mu się bezawaryjnością i tanią eksploatacją.
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]