Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
mix,
8 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
10 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: jest na + :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: słupek A - widoczność na zakrętach
4,0
Całokształt
Samochód skrojony na miarę - zadowalające osiągi przy optymalnym spalaniu, czuć komfort i przestrzeń, duży bagażnik. Inne modele być może szybciej można wyczuć przy parkowaniu i manewrowaniu, ale nie ukrywam, że Honda ma to japońskie coś :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Wolnossący, dynamiczny (na 1 - 50km, na 2 - 100km) - im bardziej się go wkręca, tym lepiej pracuje system zmiennych faz rozrządu, trzymając się obrotów 3,5 + będziemy czuć wzrost mocy na 1 i 2 biegu, dalej jest to już przyspieszanie raczej jednostajne (zwolennicy turbo mogą być zawiedzeni).
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez kłopotu, od 2 do 6 żadnego zastrzeżenia nie wnoszę, jedynka "wypracowuje" się nieco dłużej niż pozostałe, ale Honda wymaga zdecydowanych ruchów a nie emeryckiego popychania drążka zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Na zimowych oponach przy 70km/h samochód nie chce wypaść "tyłem" jeśli próbujemy zrobić test łosia, aczkolwiek czuć przechylanie się (opony jednak są bardziej miękkie niż letnie). Na ostrych zakrętach podczas przyspieszania ma się wrażenie, że "opona zaczyna schodzić", ale samochód idzie pewnie i nie ma tendencji do podsterowności.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyny mankament to słupek A, kierowca przy zakręcie pow. 35 stopni musi się zdecydować, czy chce patrzeć przez przednią szybę (lekko nachylając się w prawo), czy też przez boczną kierując wzrok na lewo. Nie jest to uciążliwe ale też nie można tego zauważyć na początku.
4,0
Ergonomia
ok :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
+
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu dużo powierzchni, kierowca ma więcej miejsca niż np. w mazdzie 3, audi a3 czy volvo s40
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest ok, niemniej jednak silnik wydaje mi się być najgłośniejszy w okolicach 4 tys obrotów, do 4 tys i powyżej jakby ciszej (inny dźwięk), można to zauważyć na trasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pierwszy rok - nie mam zdania :)
4,0
Stosunek jakość/cena
na + - w tej cenie nie można dostać nic lepszego z wyposażeniem i mocą :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po kilku myciach na reflektorach LED (między kloszem lampy a obudową) pojawiają się krople, jakby dostawały się między tą przestrzeń, po pewnym czasie znikają, ale po kolejnym myciu znowu widać zacieki (wprawnym okiem). Drobna usterka, nie jest to woda czy zacieki w reflektorze, a między jego obudową a kloszem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]