Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
ss,
8 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
6 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Samochód został dobrze skonstruowany przed względem kierowcy, daje mu świetne wrażenie "wyczucia" wszystkich mechanizmów i poczucia kontroli nad samochodem. To dopiero początki, jednak jestem z dnia na dzień coraz to bardziej zadowolony z użytkowania Hondy. Dynamika rośnie z biegiem kilometrów, czuć też wyraźnie jak przez pierwsze tysiące km wszystko się układa i stabilizuje (skrzynia, sprzęgło, oddawanie mocy).
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie można narzekać na wolnossącą japońską jednostkę. Wysokie obroty - kręcisz i jedziesz szybko, eco - przyjemnie i elastycznie.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krótkie przełożenia (w większości samochodów miałem kłopot z "wbiciem i odnalezieniem 6", tutaj to nie występuje.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się precyzyjnie, czuć "koła na kierownicy" ale nie w sensie odczuwania nierówności tylko kontroli. Samochód jedynie wymaga większej przestrzeni do zawracania 180% niż inne modele, ale przy precyzyjnej skrzyni i czujnikach + kamera można być zadowolonym z parkowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Obawiałem się o widoczność przy parkowaniu (podczas jazdy szybko można wyczuć samochód). Udało się rozwiązać ten kłopot kamerką cofania, nawet czujniki nie są konieczne. Przód jednak wymaga przyzwyczajenia - maska spada w dół i nie widać jej końca jak w innych modelach.
5,0
Ergonomia
:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawnie i szybko radzi sobie z odparowaniem szyb, dobre dozowanie temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają mniej miejsca niż np. w Nissanie Pulsar czy Maździe 3, ale przez to czuć lepsze dopasowanie do fotelu i wszystkich instrumentów. Z tyłu jest ok, duży bagażnik, świetnie rozwiązany układ magic seat (rower naprawdę wchodzi na stojąco) i ta półka pod podłogą bagażnika :) dzięki niej bagażnik zawsze jest załadowany, a nic w nim nie widać
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest o wiele lepsze niż np. Mazda 3 czy Focus. Słupki boczne nie stawiają tak dużego oporu jak np. w Mazdzie 3 przy 140km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trudno powiedzieć, początki - średnio 7-8 l na 100k z tendencją malejącą
5,0
Stosunek jakość/cena
W wyposażeniu Lifestyle - trudno było znaleźć lepszą cenę u konkurentów z takim pakietem wyposażenia (led, spryskiwacze, czujniki przod+tyl+kamera, 2x usb + hdmi, wyspiwtlacz 7 cali z internetem i hdmi, 6 glosników, system zapobiegajacy kolizjom przy malych predkosciach, podgrzewane fotele, skladane lusterka, bluetooth, tempomat i limiter - i wiele innych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak danych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak danych
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]