Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
Endriusza,
8 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: przestronność we wnętrzu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Wycieraczki
4,0
Całokształt
solidny samochód który dowiezie z miejsca A do miejsca B. Polecam jak najbardziej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik raczej mułowaty ale na moje wymagania wystarczający. Tryb ECON odradzam gdzie widać wyraźny spadek mocy a spalanie w sumie takie samo. Brakuje temu silnikowi turbiny ale wybór był świadomy, ważniejsza dla mnie jest trwałość niż przyspieszenie.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest tak precyzyjna jak np w Golfie ale nie jest to przypadłość dyskwalifikująca. Liczyłem, że 6 bieg jest na tyle "długi", że będą niższe obroty przy prędkościach autostradowych. Myliłem się jednak i przy ok 140 km/h obroty wynoszą ok 4 tys/min a to przekłada się na komfort jazdy.
4,0
Układ jezdny
Nie jest super komfortowy ale akceptowalny. Lepiej wspominam Golfa i Captura (mowa o nowych samochodach). W zakręty wchodzi dość pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
z przodu bardzo dobra, z tyłu kiepska ale czujniki parkowania (dodatkowe) załatwiają sprawę w mieście. Dość uciążliwa jest belka pomiędzy tylną szybką dolną i górną jeśli jedzie za nami samochód i nie widać czy włącza kierunkowskaz.
4,0
Ergonomia
Jedyny minusik za zbyt krótki podłokietnik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety brakuje (przynajmniej w mojej wersji) nawiewu na tył. Z przodu jest komfortowo jeśli chodzi o ogrzewanie. Klimy nie miałem okazji jeszcze testować w upały.
Ponadto, ogrzewanie foteli fajne za jednym wyjątkiem, że trzymanie boczne nie jest ogrzewane. Daje się to się we znaki jak ma się na sobie cienkie spodnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z testowanych przeze mnie kompaktów to subiektywnie najlepszy wynik. Golf i Auris daleko w tyle. W Civicu z tyłu jest naprawdę dużo miejsca.
3,0
Wyciszenie
Tu muszę przyznać, że jest słabo w szczególności przy prędkościach autostradowych. Bierze się to przede wszystkim z wysokich obrotów silnika. 6 bieg niewiele daje w tym wypadku. Wg mnie Golf (1.2 TSI 105 KM) zdecydowanie wypada lepiej jeśli chodzi o wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spalaniu niezbyt lubi prędkości autostradowe. Najmniej spala przy niezbyt nerwowej (co nie znaczy wolnej a w sumie równej nawet tym nerwowym) jeździe na drogach pozamiejskich. Można by wtedy zejść do poniżej 4 litrów jednak wiązało by się to z męczeniem silnika w okolicach 1,5 tys. obrotów i zwalnianiem przy szczycie wzniesień. Średnio przez 6 tys. km, w tym około połowa to autostrady i drogi szybkiego ruchu a miasta około 20 procent, spalił 4,53l ON na 100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Duży samochód, oszczędny. W podobnej konfiguracji trochę droższy od konkurencji ale jednocześnie większy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria uszczelki - wymiana na gwarancji, wycieraczki słabo zbierają - podobno to przypadłość Civica
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]