Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

Endriusza, 8 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : przestronność we wnętrzu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Wycieraczki
4,0
Całokształt
solidny samochód który dowiezie z miejsca A do miejsca B. Polecam jak najbardziej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik raczej mułowaty ale na moje wymagania wystarczający. Tryb ECON odradzam gdzie widać wyraźny spadek mocy a spalanie w sumie takie samo. Brakuje temu silnikowi turbiny ale wybór był świadomy, ważniejsza dla mnie jest trwałość niż przyspieszenie.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest tak precyzyjna jak np w Golfie ale nie jest to przypadłość dyskwalifikująca. Liczyłem, że 6 bieg jest na tyle "długi", że będą niższe obroty przy prędkościach autostradowych. Myliłem się jednak i przy ok 140 km/h obroty wynoszą ok 4 tys/min a to przekłada się na komfort jazdy.
4,0
Układ jezdny
Nie jest super komfortowy ale akceptowalny. Lepiej wspominam Golfa i Captura (mowa o nowych samochodach). W zakręty wchodzi dość pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
z przodu bardzo dobra, z tyłu kiepska ale czujniki parkowania (dodatkowe) załatwiają sprawę w mieście. Dość uciążliwa jest belka pomiędzy tylną szybką dolną i górną jeśli jedzie za nami samochód i nie widać czy włącza kierunkowskaz.
4,0
Ergonomia
Jedyny minusik za zbyt krótki podłokietnik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety brakuje (przynajmniej w mojej wersji) nawiewu na tył. Z przodu jest komfortowo jeśli chodzi o ogrzewanie. Klimy nie miałem okazji jeszcze testować w upały. Ponadto, ogrzewanie foteli fajne za jednym wyjątkiem, że trzymanie boczne nie jest ogrzewane. Daje się to się we znaki jak ma się na sobie cienkie spodnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z testowanych przeze mnie kompaktów to subiektywnie najlepszy wynik. Golf i Auris daleko w tyle. W Civicu z tyłu jest naprawdę dużo miejsca.
3,0
Wyciszenie
Tu muszę przyznać, że jest słabo w szczególności przy prędkościach autostradowych. Bierze się to przede wszystkim z wysokich obrotów silnika. 6 bieg niewiele daje w tym wypadku. Wg mnie Golf (1.2 TSI 105 KM) zdecydowanie wypada lepiej jeśli chodzi o wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spalaniu niezbyt lubi prędkości autostradowe. Najmniej spala przy niezbyt nerwowej (co nie znaczy wolnej a w sumie równej nawet tym nerwowym) jeździe na drogach pozamiejskich. Można by wtedy zejść do poniżej 4 litrów jednak wiązało by się to z męczeniem silnika w okolicach 1,5 tys. obrotów i zwalnianiem przy szczycie wzniesień. Średnio przez 6 tys. km, w tym około połowa to autostrady i drogi szybkiego ruchu a miasta około 20 procent, spalił 4,53l ON na 100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Duży samochód, oszczędny. W podobnej konfiguracji trochę droższy od konkurencji ale jednocześnie większy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria uszczelki - wymiana na gwarancji, wycieraczki słabo zbierają - podobno to przypadłość Civica
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting