Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
Marek,
8 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
2 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: 1.4 i-VTEC to genialna i super ekonomiczna konstrukcja. Nie widziałem, że będzie jeździć się aż tak przyjemnie.
5,0
Całokształt
W mojej ocenie najlepsza nowe auto segmentu C. Świetny silnik 1.4 i-VTEC 100KM, wygląd, prowadzanie, zawieszenie i wnętrze. Bogato wyposażony już od najtańszych wersji. Świetnie zaprojektowane reflektory przednie z lampami soczewkowymi i wbudowanymi w reflektory LEDowymi światłami do jazdy dziennej, które w nocy przełączają się na światła pozycje i też świecą. Widok rewelacyjny, ludzie zatrzymają się na ulicach. Genialny projekt wnętrza, jak siada się do środka to czujesz się jak w aucie za milion dolarów. Potem gdziekolwiek indziej się przesiądziesz to już nie to samo. Największy plus to ekonomia: jeżdżąc w trybie ECON średnie spalanie na poziomie 5,5 l/100 km (mierzone tankowaniem), po co komu awaryjny diesel.
Wrażenia
5,0
Silnik
Podstawowy silnik 1.4 i-VTEC 100 KM jest wbrew obiegowej i niesłusznej opinii bardzo dynamiczny i wystarczający dla tego auta, cichy, niezawodny i ładnie przyspiesza. Mimo małej pojemności bardzo elastyczny na niskich obrotach. Komputer podpowiada zmianę biegu na 6 już przy 60 km/h i ok 1500 rmp. Prosta i niezawodna konstrukcja bez turbosprężarki i wtrysku bezpośredniego, co gwarantuje długą i bezawaryjną eksploatację. Co ważne, nie zużywa oleju silnikowego, co jest spotykane w silnikach 1.8 i-VTEC.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje idealnie, lekko i precyzyjnie jak w sportowym aucie.
5,0
Układ jezdny
Świetne prowadzenie i trzymanie się drogi, błyskawiczna reakcja na ruchy kierownicą. Czuje się, jakby układ jezdny był przystosowany do 300KM mocy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze do przodu i na boki. Sportowe nadwozie, linia szyb biegnie do góry (a nie tak jak np. w VW Golfie 7 poziomo - od 30 lat już chyba), powoduje, że widoczność przez tylną szybę jest minimalnie gorsza, ale jest jest to żaden problem.
5,0
Ergonomia
Ergonomia perfekcyjna, wszystko przemyślane tak, żeby ułatwić życie kierowcy i pasażerom. Świetna jakość materiału, dużo lepsza niż w wersji przez 2015 rokiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacji i ogrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne i komfortowe auto zarówno z przodu jak i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Silnika nie słychać w ogóle, ludzie pytają mnie czy to hybryda bo nic nie słychać. W środku przez pierwsze 1000 km było słychać szum opon, teraz się ułożyły i jest błoga cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie spalanie. Koszty tylko paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic lepszego nie znajdziecie za tą cenę. Zweryfikowałem wszystkie oferty segmentu C na rynku spośród nowych aut. Honda Civic 1.4 i-VTEC 100KM wygrywa bezapelacyjnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]