Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

Marek, 8 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1.4 i-VTEC to genialna i super ekonomiczna konstrukcja. Nie widziałem, że będzie jeździć się aż tak przyjemnie.
5,0
Całokształt
W mojej ocenie najlepsza nowe auto segmentu C. Świetny silnik 1.4 i-VTEC 100KM, wygląd, prowadzanie, zawieszenie i wnętrze. Bogato wyposażony już od najtańszych wersji. Świetnie zaprojektowane reflektory przednie z lampami soczewkowymi i wbudowanymi w reflektory LEDowymi światłami do jazdy dziennej, które w nocy przełączają się na światła pozycje i też świecą. Widok rewelacyjny, ludzie zatrzymają się na ulicach. Genialny projekt wnętrza, jak siada się do środka to czujesz się jak w aucie za milion dolarów. Potem gdziekolwiek indziej się przesiądziesz to już nie to samo. Największy plus to ekonomia: jeżdżąc w trybie ECON średnie spalanie na poziomie 5,5 l/100 km (mierzone tankowaniem), po co komu awaryjny diesel.
Wrażenia
5,0
Silnik
Podstawowy silnik 1.4 i-VTEC 100 KM jest wbrew obiegowej i niesłusznej opinii bardzo dynamiczny i wystarczający dla tego auta, cichy, niezawodny i ładnie przyspiesza. Mimo małej pojemności bardzo elastyczny na niskich obrotach. Komputer podpowiada zmianę biegu na 6 już przy 60 km/h i ok 1500 rmp. Prosta i niezawodna konstrukcja bez turbosprężarki i wtrysku bezpośredniego, co gwarantuje długą i bezawaryjną eksploatację. Co ważne, nie zużywa oleju silnikowego, co jest spotykane w silnikach 1.8 i-VTEC.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje idealnie, lekko i precyzyjnie jak w sportowym aucie.
5,0
Układ jezdny
Świetne prowadzenie i trzymanie się drogi, błyskawiczna reakcja na ruchy kierownicą. Czuje się, jakby układ jezdny był przystosowany do 300KM mocy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze do przodu i na boki. Sportowe nadwozie, linia szyb biegnie do góry (a nie tak jak np. w VW Golfie 7 poziomo - od 30 lat już chyba), powoduje, że widoczność przez tylną szybę jest minimalnie gorsza, ale jest jest to żaden problem.
5,0
Ergonomia
Ergonomia perfekcyjna, wszystko przemyślane tak, żeby ułatwić życie kierowcy i pasażerom. Świetna jakość materiału, dużo lepsza niż w wersji przez 2015 rokiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacji i ogrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne i komfortowe auto zarówno z przodu jak i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Silnika nie słychać w ogóle, ludzie pytają mnie czy to hybryda bo nic nie słychać. W środku przez pierwsze 1000 km było słychać szum opon, teraz się ułożyły i jest błoga cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie spalanie. Koszty tylko paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic lepszego nie znajdziecie za tą cenę. Zweryfikowałem wszystkie oferty segmentu C na rynku spośród nowych aut. Honda Civic 1.4 i-VTEC 100KM wygrywa bezapelacyjnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting