Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
Blackfish,
9 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
11 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Nigdy Hondą nie jeździłem i mam mieszane uczucia. Dostałem do spróbowania wersję sport. Pierwsze uczucie to ...zachwyt i radość z jazdy. Wygląd, ilość miejsca z tyłu, ilość miejsca w bagażniku, pozycja za kierownicą, sportowe fotele. Niestety po dwóch dniach zachwyt opadł :( już po dwóch dniach.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niestety tylko przeciętnie za brak osiągów. Wersja 1,4 zorientowana jest na niskie zużycie paliwa. Układ ECO pomaga nam w tym podpowiadając kiedy zmienić bieg i zielonym kolorem w głównym wyświetlaczu sygnalizuje że jest dobrze. Auto kręci wtedy pomiędzy 2 a 2,5 tyś. obrotów - więc jak ma jechać. Tylko do miasta i tylko dla oszczędnych. Plus to cisza, silnik jest dobrze wyciszony.
Układ kierowniczy chodzi lekko i precyzyjnie, kierownica jest mała i wygodna. Niestety czujemy wszystkie bez wyjątku nierówności nawierzchni. Przy 70km/h mamy wrażenie jakbyśmy jechali...150. Wszystkie informacje z drogi mamy na kierownicy i na zawieszeniu. Początkowy fun 100%. Po dwóch dniach miałem tego lekko dosyć zwłaszcza na gorszych, łatanych drogach. Potrafi zmęczyć.
Komfort
5,0
Widoczność
Super, tylna szyba jest charakterystycznie dzielona, ale kamera cofania pomaga i po temacie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, można się niestety przyczepić za głęboko umieszczone dźwignie otwierania wlewu paliwa, no i są to dźwignie i linki, a nie elektryka. Za krótkie są też siedziska foteli z przodu. Jeżeli ktoś lubi czystość na desce rozdzielczej, to ilość wnęk i wypustów doprowadzić nas do bólu głowy. Nakombinowano na desce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Ale uwaga: w ekstremalnych warunkach jej nie testowałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z tyłu jest więcej niż mogło by się wydawać patrząc z zewnątrz. Pozytywne zaskoczenie.
4,0
Wyciszenie
Silnik wyciszony poprawnie, w drzwiach dodatkowe uszczelki, trochę słychać zawieszenie ale jak na wersję sport przywozicie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnych awarii, tylko lać paliwo i serwisować.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto może wydawać się drogie w nabyciu, ale naprawdę drogie są wersje 1,8, automat i nawigacja. W cenie ok 70 tys zł otrzymujemy niepsujące się auto, które na pewno nie straci dużo na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Honda i usterki? To zły adres w tej kategorii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Honda i usterki? To zły adres w tej kategorii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]