Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

Blackfish, 9 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Nigdy Hondą nie jeździłem i mam mieszane uczucia. Dostałem do spróbowania wersję sport. Pierwsze uczucie to ...zachwyt i radość z jazdy. Wygląd, ilość miejsca z tyłu, ilość miejsca w bagażniku, pozycja za kierownicą, sportowe fotele. Niestety po dwóch dniach zachwyt opadł :( już po dwóch dniach.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niestety tylko przeciętnie za brak osiągów. Wersja 1,4 zorientowana jest na niskie zużycie paliwa. Układ ECO pomaga nam w tym podpowiadając kiedy zmienić bieg i zielonym kolorem w głównym wyświetlaczu sygnalizuje że jest dobrze. Auto kręci wtedy pomiędzy 2 a 2,5 tyś. obrotów - więc jak ma jechać. Tylko do miasta i tylko dla oszczędnych. Plus to cisza, silnik jest dobrze wyciszony.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna 6 biegowa, wykończony aluminium drążek.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy chodzi lekko i precyzyjnie, kierownica jest mała i wygodna. Niestety czujemy wszystkie bez wyjątku nierówności nawierzchni. Przy 70km/h mamy wrażenie jakbyśmy jechali...150. Wszystkie informacje z drogi mamy na kierownicy i na zawieszeniu. Początkowy fun 100%. Po dwóch dniach miałem tego lekko dosyć zwłaszcza na gorszych, łatanych drogach. Potrafi zmęczyć.
Komfort
5,0
Widoczność
Super, tylna szyba jest charakterystycznie dzielona, ale kamera cofania pomaga i po temacie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, można się niestety przyczepić za głęboko umieszczone dźwignie otwierania wlewu paliwa, no i są to dźwignie i linki, a nie elektryka. Za krótkie są też siedziska foteli z przodu. Jeżeli ktoś lubi czystość na desce rozdzielczej, to ilość wnęk i wypustów doprowadzić nas do bólu głowy. Nakombinowano na desce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Ale uwaga: w ekstremalnych warunkach jej nie testowałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z tyłu jest więcej niż mogło by się wydawać patrząc z zewnątrz. Pozytywne zaskoczenie.
4,0
Wyciszenie
Silnik wyciszony poprawnie, w drzwiach dodatkowe uszczelki, trochę słychać zawieszenie ale jak na wersję sport przywozicie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnych awarii, tylko lać paliwo i serwisować.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto może wydawać się drogie w nabyciu, ale naprawdę drogie są wersje 1,8, automat i nawigacja. W cenie ok 70 tys zł otrzymujemy niepsujące się auto, które na pewno nie straci dużo na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Honda i usterki? To zły adres w tej kategorii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Honda i usterki? To zły adres w tej kategorii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic IX

Liczba wpisów: 5

Honda Civic IX – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting