Nie sposób nie docenić tego auta - Bardzo nowoczesne jak na czasy, w których powstało, doskonale zaprojektowane i pięknie wykończone. Gama silników - co jeden to lepszy. Doskonałe zawieszenie, samochód świetnie się prowadzi, jest lekki i ma opływowy kształt dzięki czemu w środku wcale nie jest bardzo głośno nawet przy szybkiej jeździe. Kierowca i pasażer mają bardzo wygodnie. Tylna kanapa i bagażniek raczej niezbyt wygodne i mniejsze niż w niektórych autach segmentu A
Wrażenia
5,0
Silnik
1.6 110KM, 16 zaworów wtrysk wielopuktowy. dla mnie bomba: elastyczny zapewnia doskonałe osiągi a przy tym można też spokojnie jeździć na niskich obrotach co zapewnia spalanie na przyzwoitym poziomie. W aucie z roku 1990 można spodziewać, się, ze silnik albo będzie już po remoncie i uszczelnieniu, albo będzie pił trochę oleju, i gdzieniegdzie się pocił.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, o długich przełożeniach (V-max osiągana na czwórce, piątka to nadbieg, do ekonomicznej jazdy na trasie)
5,0
Układ jezdny
Perfekcja, wielowahaczowe zawieszenie niezależne godne sportowego auta wyższej klasy.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu ze współczesnymi autami oczywiście dużo lepsza widoczność. Jedynie dla wyższej osoby może być problem z dobrym ustawieniem bocznych lusterek, żeby nie było dużej "martwej strefy"
5,0
Ergonomia
Wygodnie i wszystko na swoim miejscu. Wsiadanie do tyłu wygodne jak na 3-drzwiówkę. Mało który egzemplarz ma wspomaganie kierownicy, szkoda, bo by się przydała przy manewrach parkingowych. Plus za szyberdach w standardzie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie na dobrym poziomie, nie wyróznia się ani pozytywnie, ani negatywnie na tle innych aut. Plus za kratkę nawiewną w drzwiach przy lusterkach bocznych, łatwiej odparować boczne szyby w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym. Tylna kanapa raczej dla dwóch niż trzech osób.
4,0
Wyciszenie
Jak na tak stare auto jest na prawdę super. Duzo lepiej niż w małych autach niższej klasy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o bieżące koszty związane z tankowaniem to jest bardzo dobrze jak na takie osiągi i możliwości samochodu. Koszty części - auto jest stare, sporo gratów można zdobyć z demobilu, ale zamienniki i oryginały nadal bardzo łatwo dostępne w hurtowniach. Ceny bardzo podobne jak dla Civica dwóch późniejszych generacji. Wiadomo, ze przy starym aucie, szczególnie jeśli nie zostało dopieszczone przez poprzednich właścicieli raz po raz trzeba coś zrobić
5,0
Stosunek jakość/cena
Póki co można jeszcze dość tanio kupić ten samochód. Z każdym rokiem jest ich jednak mniej i trudno będzie kupić dobry egzemplarz w niskiej cenie. Jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie. Jedynie tendencja do łapania rdzy może być kłopotliwa, pozostają albo dorywcze naprawy blacharsko-lakiernicze albo pełna renowacja nadwozia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z racji wieku i stosowania zamienników drobne usterki pojawiają się regularnie. Nie powoduje to zatrzymania na trasie i można niskim kosztem naprawić, mimo wszystko jest coś co można zrobić przy starym Civicu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mi się przez 4 lata nie przydarzyła. Poważen eusterki mogą być chyba jedynie efektem zaniedbania.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]