Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IV Hatchback

Elegancki, 12 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 209 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic IV Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 1987-1991 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik niby niezbyt duża moc 117 KM (117km to ten silnik 1.6 110 km tylko wersja bez katalizatora) potrafi wywołać uśmiech na twarzy i sprawić że zdecydowana większość aut o podobnej pojemności i nawet znacznie większej mocy wymięka ;] 2l BMW bez szans Oraz hamulce 4 tarcze potrafią to autko zatrzymać w miejscu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Całokształt wypada dobrze auto posiada świetne osiągi nie paląc przy tym zbyt wiele(swoje musi wziąć)świetnie się prowadzi fajnie wygląda, potrafi wywołać uśmiech na twarzy, niestety minusem jest stosunkowo słaba blacha oraz fakt że bezawaryjność tego samochodu nie jest na imponującym poziomie... ale warto wyremontować i dołożyć trochę kasy i cieszyć się naprawdę fajnym autkiem ;]
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik gdy chcesz jechać spokojnie to go nie słychać(na wolnych obrotach dosłownie go nie słychać) a jak depniesz odrobinie więcej gazu robi się głośny ma rasowy dźwięk (fajnie buczy) niestety z elastycznością jest słabo ze względu na niski moment obrotowy ale to honda i silnik wysokoobrotowy jak trzymasz na wysokich obrotach to nie ma problemu a silnik je bardzo lubi ;]
5,0
Skrzynia biegów
Sprawuje się bardzo dobrze moja chodzi idealnie jednym palcem za to duży plus(była wymieniana poprzednia była w słabym stanie i muszę powiedzieć że znaleźć skrzynie w dobrym stanie to dramat większość to szrot i tu muszę zaznaczyć że jeżeli ktoś dbał o auto to nie powinno być problemu )
5,0
Układ jezdny
Wielowachaczowe Zawieszenie sprawuje się rewelacyjnie świetnie się trzyma drogi, jeśli chodzi o twardość i wysokość oryginalnego zawiasu myślę że kompromis czyli nadaje się do bardziej sportowej jazdy ;] i jest w miarę komfortowo Układ kierowniczy działa bardzo precyzyjnie za to też plus
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność naprawdę dobra oczywiście na duży+
4,0
Ergonomia
Ergonomia tutaj oceniłem na dobry biorąc pod uwagę wiek auta i zastosowane rozwiązania jest dobrze ale mogło by być lepiej
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie takie sobie ocieniam na przeciętnie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Oceniam na przeciętnie ponieważ ja mam 193 cm wzrostu jak zajmę poprawna pozycje za kierownicą to głowa mi wystaje przez szyberdach poza auto xD nie jest to auto dla wysokich, ja muszę jeździć w pozycji tzw gangsta z fotelem na full odsuniętym w tył i obniżonym żeby zachować minimum wygody, Japończycy raczej wysocy nie są dlatego jeżeli ktoś jest przeciętnego wzrostu to będzie zadowolony bo z przodu będzie miał miejsca aż za dużo i z tyłu też wygonie usiądzie z tyłu mieszczą się spokojnie 2 osoby (problem nie tkwi w przestrzeni a w wysokości) a i bagażnik całkiem całkiem aż byłem zaskoczony w porównaniu do nowszych generacji więcej miejsca
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie moim zdaniem w takim sportowym aucie bo za takie je uważam powinno być głośno i jest dlatego taka ocena, ale tylko wtedy gdy jeździmy ostro przy spokojniej jeździe jest ok niemniej jednak kilkugodzinna jazda ze średnia prędkością w granicach 160-180 km/h potrafi być męcząca
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są tanie nie są też jakieś strasznie drogie zależy do czego porównujemy myślę że tu przeciętnie w tej klasie aut i takie info wystarczy, gorzej z dostępnością, niektóre jest już ciężko dostać ale wszystko jeszcze można znaleźć wystarczy dobrze poszukać Spalanie i tu wiadomo zależy jak ktoś jeździ ja mam ciężka nogę moje średnie spalenie w cyklu mieszanym oscyluje się w granicach 9-12 litrów zależy jaki mam humor i z kim stanę na światłach xD minimalne jakie osiągnąłem w cyklu mieszanym t około 8 l a max to 15 l mierzone na odcinku 160 km jazda po górskich patelniach w iście rajdowym stylu dodam że bokiem i zimą ;]poza ta granice naprawdę ciężko wyjść ale pewnie jest to możliwe...
5,0
Stosunek jakość/cena
Zakładając że masz budżet do 4,5 tysia to w tej cenie nie kupisz chyba nic lepszego, zakładając że trafimy na dobrze utrzymany samochód to rewelacja, jeżeli nie będziecie mieli tyle szczęścia i pozornie idealny zakup okaże się \"mniej idealnym\" to dołożycie drugie tyle co za samo auto że postawić go do idealnego stanu ale i tak warto cieszyć się kultowym wyjątkowym autkiem ;D
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma swoje lata dlatego liczba drobnych awarii i usterek nie jest mała to już zależy od konkretnego egzemplarza ale drobne awarie nie stanowią większego problemu
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To zależy jak autko było traktowane a że posiada ono zacięcie sportowe jest duża szansa że tutaj może pojawić się problem po ponad 20 latach, w mojej ocenie sam silnik nie do zajechania, podejrzewam że mój dostał dobrze po dupie od ostatnich 3 właścicieli ale chodzi jak zegarek jak nówka;] gorzej skrzynia i sprzęgło te elementy mogą nie wytrzymać próby czasu ja musiałem wymienić, natomiast zawieszenie układ kierowniczy raczej dość wytrzymały, nie jest źle ale kupując to autko trzeba się liczyć że trzeba będzie dołożyć żeby wszystko działało doskonale ;]

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IV Hatchback