Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IV Hatchback

BratPIT, 12 lat temu
Silnik 1.3 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 213 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda Civic IV Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1987-1991 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dynamiczny mimo ze to tylko 1,3, trwaly, bezawaryjny, ekonomiczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza na progach i nadkolach
5,0
Całokształt
Auto dla mlodej dynamicznej osoby, idealny po miescie, dynamiczny, zwinny i latwy w parkowaniu, pomimo pozornie lekkiego i delikatnego wygladu i konstrukcji wyjatkowo trwaly i bezawaryjny :)do tego ekonomiczny w utrzymaniu. Swietny silnik, uklad przeniesienia napedu oraz pewne, precyzyjne wielowahaczowe zawieszenie. Honda
Wrażenia
5,0
Silnik
wytrzymala wysokoobrotowa aluminiowa szesnastozaworowka :) Srednio elastyczny: ospaly do 2 tys obrotow, spokojna ekonomiczna jazda w zakresie 2-3,5 tys, powyzej 3,5 tys budzi sie w nim druga natura i auto staje sie zaskakujaco dynamiczne. Nie oszukujmy sie: 1,3 75 KM to raczej na miasto, na trasy za slaby za sprawa niskiego momentu obrotowego. Kompletnie bezawaryjny, suchy, rowno pracuje i nie bierze oleju. Glosny na wysokich obrotach ale jest to raczej mily dla ucha dzwiek (szlifierka ;)), na niskich przyjemnie mruczy
5,0
Skrzynia biegów
Biegi 1,2 krotko zestopniowane, 3-ka bardzo elastyczana, 4-5-ka raczej juz do spokojnej szybkiej jazdy bez gwaltownych przyspieszen, biegi wchodza cicho i precyzyjnie lecz z wyczuwalnym oporem, tak jak trzeba. Wsteczny, jak to w hondach, czasem nie wchodzi za pierwszym razem :)
4,0
Układ jezdny
zawieszenie precyzyjne i pewne, zwlaszcza w ciasnych zakretach (wielowahacze) lecz jednoczesnie bywa nieprzyjemnie twarde i niekomfortowe (na krotkich poprzecznych nierownosciach. Uklad kierowniczy dokladny jak gokart :) Hamulce po wymianie tarcz i klockow z przodu bardzo skuteczne
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonala :) duze tafle szkla ulatwiaja jazde i parkowanie po miescie, szyba tylna opada nawet nieco nizej niz tylne boczne przez co mozna parkowac tylem na centymetry. Wada jest niestety szybkie i mocne nagrzewanie sie wnetrza latem
4,0
Ergonomia
Kancaste ksztalty deski :)wiadomo stara szkola sprzed 25 lat, ale wszystko pod reka i na miejscu, brak zbytecznych przyciskow. Jestem wysoki (191 cm) wiec jedyne uwagi mam do zbyt niskiego wnetrza (nie mozna regulowac wysokosci fotela) i malego i krotkiego w oparciu fotela, ktory staje sie niewygodny w dluzszej trasie. Wsiadanie i wysiadanie wymaga sprawnosci fizycznej bo siedzi sie nisko :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima szybko nagrzewa wnetrze, lecz latem wentylacja zdecydowanie za slaba. Troche ratuja odchylane na boki tyle boczne okna. W deszczowe dni potrafia mocno parowac szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto swietnie rozplanowane wewnatrz, jak na stosunkowo male wymiary zew. Z przodu sporo przestrzeni nawet jak dla mnie. Z tylu juz mniej, ale spokojnie moga podrozowac jeszcze 2 osoby, 3-cia to tylko na krotka trase :) Bagaznik sredniej wielkosci i malo praktyczny w otwieraniu
2,0
Wyciszenie
Hmmm.. chyba go brak:) Slychac doslownie wszystko: silnik zwlaszcza na wysokich obrotach, oglosy toczacych sie kol i pracy zawieszenia na nierownosciach, szum deszczu w nadkolach lub odglos zwiru, szum powietrza wokol nadwozia przy szybkiej jezdzie... To wyjatkowo akustycze auto :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest lekkie, a wiec spalanie jak na te pojemnosc, moc i gaznik jest niskie: trasa 5-6 l, miasto 7,5-8, zima o litr wiecej. Przy ostrej jezdzie nie spalil nigdy wiecej niz 9 l. Ceny czesci przecietne, ale sporadycznie wymieniane, bo to auto praktycznie sie nie psuje. Ceny sewisowania (olej) przegladow rocznych oraz OC przecietne dla tej klasy, wieku i pojemnosci.
5,0
Stosunek jakość/cena
4 lata temu zadbany i sprawny kosztowal 4-6 tys, teraz 2-3 tys. Trwaly, tani w eksploatacji i niezawodny, do tego dajacy sczypte radosci z jazdy, na pewno wart jest tych pieniedzy. Podczas zakupu trzeba uwaznie sprawdzic stan tech i czy nie ma rdzy, a odplaci sie nam spokojna bezawaryjna eksploatacja
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pomimo wieku praktycznie bezusterkowy. Z drobiazgow moze 2 razy przepalone zarowki, gasnace czasami diody podswietlenia tablicy i oczywiscie przepalone 2 pierwsze biegi nawiewu, pol roku temu zatarl sie silnik dmuchawy nawiewu. Inne uwagi dotycza raczej wieku auta, a wiec delikatnie skrzypia fotele, dlugie drzwi maja tendencje do lekkiego opadania, a fotel kierowcy ma juz przetarcie na boku od wsiadania i wysiadania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W 4 lata nie mialem nigdy usterki, ktora zatrzymalaby mnie na drodze. Byly to raczej standardowe naprawy i wymiany eksploatacyjne zwiazane z wiekiem i przebiegiem: tlumik srodkowy i koncowy, tuleje tylne, koncowki drazkow, oslony przegubow, tarcze i klocki, chlodnica z termostatem, regenaracja rozrusznika

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IV Hatchback