Zaprojektowany 21 lat temu a dlugo jeszcze wyprzedzal mlodsza konkurencje nowoscia rozwiazan silnika i zawieszenia. Dzis juz lekko przestarzaly ale nadal moze za niewielkie pieniadze bezawaryjnie sluzyc i dawac kupe radosci ze sportowej jazdy ;) auto dla mlodego jako pierwsze autko
Wrażenia
5,0
Silnik
szybko wchodzi na broty wydajac mily dzwiek (na niskich obrotach mruczy, na wysokich przyjemny oglos wiertarki ;), elastycznosc przecietna, zeby naprawde jechac trzeba trzymac w zakresie srednich i wysokich obrotów- ponizej 2000 tys obrotow muli.
5,0
Skrzynia biegów
krotka 1-ka, piatka juz od 65-70 km/h i auto jedzie. jedynka i wsteczny czasami hacza, co jest standardem w tym modelu, reszta wchodzi bez problemu. krotkie i precyzyjne prowadzenie dzwigni
4,0
Układ jezdny
wielowahacze robia swoje - auto jak przyklejone, nie przechyla sie na zakretach i nie nurkuje przy hamowaniu. duzo daje spory rozstaw kol i osi i dosc twardo zestrojone zawieszenie. ale cos za cos - zawieszenie glosne i malo komfotrowe. Dosc slabe hamulce
Komfort
5,0
Widoczność
widocznosc 360 st, jak w kabinie nowoczesnego mysliwca :) parkowanie w miescie na centymetry :) lusterka duze i prostokatne, nisko opadajaca maska
4,0
Ergonomia
japonska szkola minimalizmu ale wszystko pod reką i dosc intuicyjne. Lecz kilka drobiazgow lekko denerwuje: malopraktyczny dostep do bagaznika, brak wskaznika rezerwy paliwa, slabe podswietlenie tablicy i brak wskaznika zapalonych swiatel drogowych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko nagrzewa wnetrze i odparowuje szyby (super pomysl z nawiewen boczbym na drzwiach!) niestety 2 pierwsze stopnie dmuchawy wiecznie sie psuja, a sama dmuchawa pracuje glosno
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak w aucie o klase wyzej, z przodu jak w autobusie z tylu ciut gorzej, zwlaszcza na glowe
3,0
Wyciszenie
glosna praca silnika powyzej 100 km/h, ponadto duzy szum i chalas pracy zawieszenia i opon, Trzeszcza tez fotele i schowek przedni, ale to efekt wieku auta :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jezdze glownie po miescie trasy 10-30 km - spalanie 7,5-8,5 w zaleznosci od stylu.
5,0
Stosunek jakość/cena
za ok 4 tys zl mozna kupic troche juz przechodzony ale nadal sprawny egzemplarz i regularnie go serwisujac pojezdzic nim kilka lat :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po zakupie wymiana paska rozrzadu i plynow i wymiana tylnych hamulcow - od tego czasu zero usterek (5 miesiecy)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana zurzytych przegubow zewnetrzych bo zaczynaly juz terkotac, ale auto ma juz swoje lata i przebieg
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V 75KM 55kW
[l/100km]