Szukaj

Ocena kierowcy - Honda City VI

Rafaelo, 5 lat temu
Silnik 1.4 i 100KM 74kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 119 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda City VI 1.4 i 100KM 74kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,43
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Daje dużo przyjemności z jazdy na wysokich obrotach, charakteryzując się przy tym niskim spalaniem.
Inne : Wykonanie wnętrza - wszystko jest zwarte i dobrze spasowane. Mimo upływu 10 lat nic nie trzeszczy i nie lata.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
4,0
Całokształt
Samochód idealny do miasta i w krótkie trasy. Mogą nim komfortowo podróżować 4 osoby, a biorąc pod uwagę spory bagażnik i całkiem sporo miejsca w środku - jest to idealny samochód dla małej rodziny, która raczej potrzebuje samochodu miejskiego. Silnik ma co prawda tylko 100KM, ale pamiętać trzeba, że to vtec, a więc daje dużo więcej przyjemności z jazdy powyżej 4500rpm, poza tym samochód waży niecałe 1100kg, dzięki czemu silnik 1,4 jest w tym przypadku wystarczający. Fakt niskiej pojemności wpływa też pozytywnie na koszty związane z ubezpieczeniem. Nie jest to też awaryjna jednostka, rozrząd jest na łańcuchu, co znacznie obniża koszty eksploatacji. Samochód jest wygodny, ale na pewno twardszy od kanapowych VAGów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezawodny, tani w utrzymaniu, rozrząd na łańcuchu - bardzo dobra jednostka, która jest wystarczająca w przypadku tak lekkiego samochodu. Bardzo dobrze wkręca się na wysokie obroty, nie generując przy tym wiru w baku paliwa. Idealna jednostka do miasta.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dość krótka jak na samochód tego typu. Biegi wchodzą pewnie i gładko. Bieg wsteczny mógłby zostać lepiej umiejscowiony, bo tutaj czasem wchodzi dopiero za drugim razem.
3,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo pewnie i posłusznie słucha kierowcy. Mimo wszystko szkoda, że samochód ma dość wąskie zawieszenie - bywa to sporym problemem przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów - czuć wyraźny przechył.
4,0
Karoseria
Biorąc pod uwagę, że jest to japoński samochód - nie można oczekiwać zbyt wiele, ale nie w tym przypadku. Blacha trzyma się bardzo dobrze mimo upływu 10 lat. Rdzawy nalot pojawił się nad tablicą rejestracyjną na klapie bagażnika, ale po wyczyszczeniu i zabezpieczeniu nic nie odrasta.
Komfort
5,0
Widoczność
Dzięki dobrze pochylonej przedniej szybie, widoczność na światłach jest znakomita - możemy podjechać pod sam sygnalizator. Widoczność na boki również jest bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski i pokrętła umieszczone są w logiczny i intuicyjny sposób. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest stworzenie schowka pod tylną kanapą - szkoda jednak, że jest ona dzielona.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód posiada manualną klimatyzację. W warunkach zimowych nagrzewa się dość szybko, co na pewno jest wielkim plusem, jeśli ktoś nie posiada garażu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód nie jest duży, ale oferuje naprawdę sporo miejsca wewnątrz. Kierowcy powyżej 185cm wzrostu nie powinni narzekać na brak przestrzeni. Bagażnik ma spory potencjał, jednak sam otwór załadunkowy mógłby być nieco większy. Mam wrażenie, że ten samochód ma zbyt masywny kuperek.
3,0
Wyciszenie
Mimo upływu 10 lat, wygłuszenie samochodu wciąż daje radę - przynajmniej w prędkościach typowo miejskich/podmiejskich - 50/90km/h. W trasie jest troszkę gorzej - szczególnie powyżej 120km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Normalne koszty eksploatacyjne nie różnią się od innych samochodów w tej klasie - nawet jeśli mówimy o oryginalnych częściach. Samochód cechuje się też niskim spalaniem, przez co nie widzę sensu zakładania instalacji LPG - tak, mimo, że jest to vtec, istnieje możliwość założenia LPG (cena ok. 3500zł).
5,0
Stosunek jakość/cena
Hondy, podobnie jak inne japońskie samochody - trzymają cenę - tak jest również w tym przypadku. Mimo wszystko jest to bardzo dobry zakup. Jakość wykonania i bardzo dobry silnik sprawia, że bez wątpienia samochód wyróżnia się względem swojej konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd jedyną usterką na przestrzeni 10 lat okazał się silnik wycieraczek - nie znalazłem nigdzie informacji, by ktoś wcześniej miał z tym problem, więc raczej nie nazwałbym tego klasyką gatunku w przypadku tego modelu. Ciężko jest znaleźć używany element - mi jednak się udało (koszt ok. 250zł). Cena nowego silniczka to uwaga... 1100zł, ponieważ można kupić tylko oryginalny element.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda City VI 1.4 i 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,7
l/100km
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda City VI