Inne
: Zdecydowanie ilość miejsca we wnętrzu i możliwość jego aranżacji. Zwłaszcza wielofunkcyjna i bardzo wygodna tylna kanapa.
5,0
Całokształt
Myślę, że Honda City jest dobrą propozycją auta rodzinnego. Silnik nie pozwala na wiele, ale mając pociechy na pokładzie nawet nie ma mowy o dynamiczniejszej jeździe. Skrzynia jest precyzyjna, auto pewnie i lekko się prowadzi. Jego obsługa jest intuicyjna a wnętrze duże z jeszcze większą możliwością aranżacji. Auto nie jest najtańsze w zakupie ale moim zdaniem jest warte swojej ceny. Przemawia za nim jakość wykonania, użyte materiały, renoma marki oraz niskie zużycie paliwa. Jedynymi minusami są: wysoki poziom hałasu przy wyższych obrotach silnika, wychylanie się nadwozia przy szybszej jeździe oraz lekkie braki mocy przy wyprzedzaniu. Są to jednak mało istotne szczegóły. Polecam Hondę City!
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobry silnik mimo niewysokiej mocy. Pracuje równomiernie. Cichy w czasie spokojnej jazdy, dużo głośniejszy np. podczas wyprzedzania ale sprzedawca mnie o tym uprzedzał (auto osiąga maksymalny moment obrotowy przy 2800 obr./min., powyżej tej wartości jest głośne). Nienajlepsza dynamika.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Skrzynia działa pewnie, biegi wchodzą precyzyjnie. Na piątym biegu można jechać z prędkością od 55 km/h.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie podczas jazdy na wprost. Zawieszenie jest przyjemnie twarde a małe koła dobrze wybierają nierówności. W zakrętach auto nie ma tendencji do uciekania tyłem, ale podczas najbliższych wakacji sprawdzę je z pełnym obciążeniem bagażnika. Poza tym dość mocno się wychyla, ale utrzymuje kierunek jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, lusterka boczne i wsteczne spełniają swoją rolę. Widoczność do tyłu nieznacznie ograniczona przez zagłówki i bagażnik.
5,0
Ergonomia
Świetna ergonomia. Wszystkie przyciski i pokrętła znajdują się na swoich miejscach. Obsługa auta jest intuicyjna. Podświetlenie zegarów nie męczy oczu podczas długiej jazdy w nocy. Fotele przednie dobrze trzymają w zakrętach. Fotel kierowcy posiada regulację wysokości.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam wersję wyposażoną w klimatyzację. Działa ona bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy "B" przestrzeni jest aż nadto. Mam 178 cm wzrostu i mieszczę się idealnie. Podobnie na siedzeniu pasażera. Tylna kanapa jest bardzo wygodna, moi pasażerowie chwalili wygodę i ilość miejsca na nogi. Bagażnik bardzo duży i pojemny z możliwością powiększenia. Minusem są zawiasy wnikające do bagażnika ale przy tej pojemności bagażnika nie ma to istotnego znaczenia.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre. Tak jak wcześniej napisałem do 2800 obr./min. jest cicho, powyżej tej wartości zdecydowanie za głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe na trasie spala pięć litrów a w mieście siedem. 42-litrowy zbiornik starcza więc na długo.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej kwestii konkurencja wypada lepiej. Ale Honda to Honda. Nabyłem swoje auto w promocyjnej cenie 50.400 zł za wersję Sport. Dodatkowo dostałem gratis pełen pakiet ubezpieczeń. Wyposażenie mojej wersji to ABS, 4 airbagi, pełna elektryka, klimatyzacja, radio z CD, wspomaganie kierownicy, regulacja wysokości fotela kierowcy, halogeny itd. Auto normalnie kosztuje około 53 tys. zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 83KM 61kW
[l/100km]