Jesli ktos poszukuje zwrotnego, acz przestronnego i przy tym w miare oszczednego auta do miasta dla 4-osobowej rodziny z mozliwoscia rodzinnych wyjazdow na wczasy, to Honda City jest akurat.
Jezeli dodamy do tego znana z niezawodnosci marke, to wybor bedzie latwiejszy.
Jezeli natomiast myslimy o sportowej jezdzie i szybkim pokonywaniu dlugich polskich drog - to kupujac city raczej sie zawiedziemy.
Chetnie poczytam opinie innych uzytkownikow Hondy City - piszcie na da172@wp.pl
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik elastyczny, cichy i oszczedny przy malych predkosciach ale slaby i glosny przy obrotach pow. 3500.
Pewnie znacznie wzrasta tez zuzycie przy szybkiej jezdzie, ale na razie docieram autko spokojnie.
Na trasie nie przekraczajac 120 km/h spalil podczas pierwszej jazdy 5l/100km. W aglomeracji miejskiej bylo to juz 7,6.
Dziwne jest, ze sprzedaja go jako silnik 1,4 - rzeczywista pojemnosc to tylko 1339 cm3.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami odczuwam opor przy redukcji na 2.
Dobre, krotkie przelozenia do miasta, ale na trasie brakuje 6-ki.
3,0
Układ jezdny
Auto bardzo zwrotne i swietnie sie nim manewruje.
Nie pochyla sie zbytnio na zakretach, ale podatne na boczne podmuchy wiatru.
Zawieszenie nie sprawdza sie na polskich drogach - slychac i czuc wszelkie nierownosci.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo duza przednia szyba ale szerokie boczne slupki mocno ograniczaja widocznosc, co jest szczegolnie odczuwalne przy skretach i przejsciach dla pieszych.
Z pozycji kierowcy nie widac ani przodu, ani tylu auta - trzeba parkowac na wyczucie.
Mala widocznosc do tylu.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko na swoim miejscu poza przyciskiem komputera pokladowego - trzeba siegac prawa reka poprzez (wewnatrz ramy) kierownice, by zmienic wyswietlany parametr, co w czasie jazdy moze byc niebezpieczne.
Trudno tez znalezc wygodna pozycje za kierownica z uwagi skromne mozliwosci regulacji tej ostatniej oraz polozenie podlokietnika w drzwiach kierowcy. W miescie nie ma to wiekszego znaczenia, ale na trasie wyraznie zmniejsza komfort prowadzenia.
Sporo malych schowkow i "magiczna" tylna kanapa oraz duzy kufer to niezaprzeczalne atuty.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dziala sprawnie, ale musi byc wlaczona non stop. Przy wiekszej liczbie osob w srodku (pow. 2) szyby okrutnie paruja i tylko nastawa nadmuchu na przednia szybe oraz wentylatora na 3 lub wyzszy bieg daja sobie z tym rade.
Silnik dosyc szybko sie nagrzewa (nie ma jeszcze mrozow) i przyjemnie dogrzewa wnetrze kabiny (jesli chcemy).
Klima nie byla porzadnie testowana, z uwagi na jesienne temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wewnatrz jest sporo miejsca (jak na te klase auta), zarowno z przodu jak i z tylu i nawet wysokie osoby sa zadowolone, choc musza schylac glowe przy wsiadaniu. Kolega o wzroscie 187 chwalil, ze ma wiecej miejsca na glowe niz w mercedesie.
4,0
Wyciszenie
Auto jest cichutkie do ok. 3000 obrotow, a powyzej wyrazne staje sie mruczenie silnika.
Na biegu jalowym silnik ledwo slyszalny - to raczej zaleta silnika, niz wyciszenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest dosyc ekonomiczne przy oszczednej jezdzie- zwlaszcza na trasie.
Zuzycie w miescie (Szczecin) troche rozczarowuje - z trudem miesci sie w 8 przy bardzo spokojnej jezdzie. To chyba efekt "czerwonej fali" - trzeba stawac niemal na kazdym skrzyzowaniu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto ciekawe aczkolwiek pelne kontrastow. Nowoczesny i ekologiczny silnik, przestrone wnetrze i bagaznik oraz "magiczna" kanapa z jednej strony, a tanie plastiki, linka otwierajaca bagaznik, jego zawiasy wnikajace do wnetrza oraz ordynarna dykta w podlodze kufra. Male kolka nie dodaja ani komfortu, ani urody.
Dosc bogate wyposazenie seryjne, ale z drugiej strony za 50 tys mozna by kupic auto wyzszej klasy.
Podobno marka i jakosc kosztuja, tylko z jakoscia w tym modelu to chyba nie do konca jest tak dobrze. Swiadcza o tym niektore z ponizszych komentarzy.
Mam nadzieje, ze to nieliczne wyjatki, i ze serwis gwarancyjny bedzie dzialal szybko i sprawnie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest nowe, a juz pekaja plastiki oslaniajace mocowania przednich foteli.
Kiepsko tez reguluje sie spryskiwacze przedniej szyby i latwo je przy tym uszkodzic.
Z trudem dostalem sie do bezpiecznikow prze kierownicy z uwagi na kiepska jakosc plastiku i zbyt ciasne spasowanie pokrywy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory brak powaznych usterek i mam nadzieje, ze tak pozostanie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 83KM 61kW
[l/100km]