Szukaj

Ocena kierowcy - Honda City V

cwirek, 18 lat temu
Silnik 1.4 i 83KM 61kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda City V 1.4 i 83KM 61kW 2002-2011 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jesli ktos poszukuje zwrotnego, acz przestronnego i przy tym w miare oszczednego auta do miasta dla 4-osobowej rodziny z mozliwoscia rodzinnych wyjazdow na wczasy, to Honda City jest akurat. Jezeli dodamy do tego znana z niezawodnosci marke, to wybor bedzie latwiejszy. Jezeli natomiast myslimy o sportowej jezdzie i szybkim pokonywaniu dlugich polskich drog - to kupujac city raczej sie zawiedziemy. Chetnie poczytam opinie innych uzytkownikow Hondy City - piszcie na da172@wp.pl
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik elastyczny, cichy i oszczedny przy malych predkosciach ale slaby i glosny przy obrotach pow. 3500. Pewnie znacznie wzrasta tez zuzycie przy szybkiej jezdzie, ale na razie docieram autko spokojnie. Na trasie nie przekraczajac 120 km/h spalil podczas pierwszej jazdy 5l/100km. W aglomeracji miejskiej bylo to juz 7,6. Dziwne jest, ze sprzedaja go jako silnik 1,4 - rzeczywista pojemnosc to tylko 1339 cm3.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami odczuwam opor przy redukcji na 2. Dobre, krotkie przelozenia do miasta, ale na trasie brakuje 6-ki.
3,0
Układ jezdny
Auto bardzo zwrotne i swietnie sie nim manewruje. Nie pochyla sie zbytnio na zakretach, ale podatne na boczne podmuchy wiatru. Zawieszenie nie sprawdza sie na polskich drogach - slychac i czuc wszelkie nierownosci.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo duza przednia szyba ale szerokie boczne slupki mocno ograniczaja widocznosc, co jest szczegolnie odczuwalne przy skretach i przejsciach dla pieszych. Z pozycji kierowcy nie widac ani przodu, ani tylu auta - trzeba parkowac na wyczucie. Mala widocznosc do tylu.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko na swoim miejscu poza przyciskiem komputera pokladowego - trzeba siegac prawa reka poprzez (wewnatrz ramy) kierownice, by zmienic wyswietlany parametr, co w czasie jazdy moze byc niebezpieczne. Trudno tez znalezc wygodna pozycje za kierownica z uwagi skromne mozliwosci regulacji tej ostatniej oraz polozenie podlokietnika w drzwiach kierowcy. W miescie nie ma to wiekszego znaczenia, ale na trasie wyraznie zmniejsza komfort prowadzenia. Sporo malych schowkow i "magiczna" tylna kanapa oraz duzy kufer to niezaprzeczalne atuty.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dziala sprawnie, ale musi byc wlaczona non stop. Przy wiekszej liczbie osob w srodku (pow. 2) szyby okrutnie paruja i tylko nastawa nadmuchu na przednia szybe oraz wentylatora na 3 lub wyzszy bieg daja sobie z tym rade. Silnik dosyc szybko sie nagrzewa (nie ma jeszcze mrozow) i przyjemnie dogrzewa wnetrze kabiny (jesli chcemy). Klima nie byla porzadnie testowana, z uwagi na jesienne temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wewnatrz jest sporo miejsca (jak na te klase auta), zarowno z przodu jak i z tylu i nawet wysokie osoby sa zadowolone, choc musza schylac glowe przy wsiadaniu. Kolega o wzroscie 187 chwalil, ze ma wiecej miejsca na glowe niz w mercedesie.
4,0
Wyciszenie
Auto jest cichutkie do ok. 3000 obrotow, a powyzej wyrazne staje sie mruczenie silnika. Na biegu jalowym silnik ledwo slyszalny - to raczej zaleta silnika, niz wyciszenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest dosyc ekonomiczne przy oszczednej jezdzie- zwlaszcza na trasie. Zuzycie w miescie (Szczecin) troche rozczarowuje - z trudem miesci sie w 8 przy bardzo spokojnej jezdzie. To chyba efekt "czerwonej fali" - trzeba stawac niemal na kazdym skrzyzowaniu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto ciekawe aczkolwiek pelne kontrastow. Nowoczesny i ekologiczny silnik, przestrone wnetrze i bagaznik oraz "magiczna" kanapa z jednej strony, a tanie plastiki, linka otwierajaca bagaznik, jego zawiasy wnikajace do wnetrza oraz ordynarna dykta w podlodze kufra. Male kolka nie dodaja ani komfortu, ani urody. Dosc bogate wyposazenie seryjne, ale z drugiej strony za 50 tys mozna by kupic auto wyzszej klasy. Podobno marka i jakosc kosztuja, tylko z jakoscia w tym modelu to chyba nie do konca jest tak dobrze. Swiadcza o tym niektore z ponizszych komentarzy. Mam nadzieje, ze to nieliczne wyjatki, i ze serwis gwarancyjny bedzie dzialal szybko i sprawnie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest nowe, a juz pekaja plastiki oslaniajace mocowania przednich foteli. Kiepsko tez reguluje sie spryskiwacze przedniej szyby i latwo je przy tym uszkodzic. Z trudem dostalem sie do bezpiecznikow prze kierownicy z uwagi na kiepska jakosc plastiku i zbyt ciasne spasowanie pokrywy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory brak powaznych usterek i mam nadzieje, ze tak pozostanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda City V