Silnik
: bardzo wysoka kultura pracy, jak na auto o masie powyżej tony pali oszczędnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: dość tandetne plastiki, scieraja się lakierowane powierzchnie
4,0
Całokształt
mile zaskoczony wysoką jakościa montażu - mimo, że auto składa sie w Turcji, bardzo przestronne auto o ogromnej zwrotności, bogato wyposażone, poważniejsze minusy - 1. nieszczęśliwe rozwiązanie wymiany żarówek przednich, 2. brakuje termometru zewnątrznego 3. brakuje klamki w klapie bagażnika, 4. roszenie szyby tylnej 5. podatność na wiatr 6. silnik jest ciut za słaby i czasem brakuje po prostu przyspieszenia
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik cichy, przy większych obrotach mruczy przyjemnie, bardzo elastyczny, wysoki moment zaczyna się od ok 2000 obrotów, ale wyraźnie ciągnie od 3000, z wyprzedzaniem jednak trzeba uważać bo 83 KM na auto ponad 1050 kg to jednak trochę mało, przydałoby sie ze 20 koni więcej
4,0
Skrzynia biegów
dobrze zestrojona do silnika, nieźle wchodzą biegi - jedynie piaty i wsteczny trzeba wrzucać precyzyjnie
4,0
Układ jezdny
zawieszenie twardsze dość twarde za to nie pływa na zakrętach, hamulce wystarczająco dobre, przy większych prędkościach trochę za bardzo czuje się ingerencję wspomagania kierownicy - za to przy manewrach jest rewelacyjnie - lekko się kręci a promień skrętu pozwala zawracac tam gdzie inni mogą tylko pomarzyć... wysokość auta powoduje, że jest wrażliwe na boczny wiatr, wyprzedzając TiRy lepiej trzymać kierwonicę dwoma rękami
Komfort
3,0
Widoczność
szerokie przednie słupki, pomimo wstawienia bocznych szybek ograniczają widoczność, trzeba uważać na przejściach dla pieszych, mocno pochylona przednia szyba powoduje silne odblaski przy nisko świecącym słońcu - co męczy. do tyłu jest bardzo dobrze, podobnie na bok, szyba tylna ma tendencje do silnego roszenia gdy jest mokro
4,0
Ergonomia
wszystko w zasięgu wzroku i rąk, jeden fatalny ból - wymiana żarówek przednich wymaga zdjęcia nadkola - wymienia się to od spodu od kół, dramatycznie głupie rozwiązanie - samodzielna wymiana żarówki praktycznie niemożliwa !!!!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima działała dość wydajnie. wentylator pracuje cicho, przy deszczowej pogodzie przy czterech osobach tylna szyba ma tendencję do silnego parowania, nie pomaga włączenie ogrzewania szyby- za to radykalnie pomaga włączenie klimy - nawet na ogrzewaniu, klima świetnie suszy auto, ogrzewanie jest dobre, szybko sie grzeje i wydajnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w swojej klasie absolutny mistrz, fotele przednie mogły by się jak dla mnie jeszcze o te 3-4 cm przesuwać dalej do tyłu (lubię siedzieć daleko od kierownicy) ale jest to w zasadzie mój kaprys, fotele w jazzie są lepsze co dziwi, wszak to model niżej niby... z tyłu rewelacyjnie dużo miejsca, nawet dla bardzo wysokich ludzi
4,0
Wyciszenie
jadąc 150km/h na autostradzie jest dość cicho by porozmawiać nie krzycząc, przy mniejszych prędkościach jest naprawdę przyjemnie, słowem bardzo dobry wynik, o dziwo najgłośniej jest przy 125-130
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieszanej jeździe osiąga sie poniżej 6 litrów latem, zimą 6,5 oczywiście przy rozsądnej jeździe, uwaga -komputer oszukuje i zaniża spalanie o 5-10 %,
pierwszy przegląd w ASO - 600 zł,
drugi przegląd po 40,000 tyś km- tzw główny 839 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
50.400 zł to sporo, ale mając na uwadze spalanie i przestrzeń jaką oferuje to auto, to cena jest do zaakceptowania
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 51 000 km nic sie nie dzieje, poza zepsutym mechanizmem opuszczani oparcia fotela z prawej strony
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać, na razie nic się nie stało
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 83KM 61kW
[l/100km]