Inne
: Pojemność bagażnika oraz podnoszone do góry siedzenia z tyłu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nic
5,0
Całokształt
Autko ma swoje wady, ale zdecydowanie ilość zalet przykrywa drobne(wrażliwość na wiatr) i większe minusy(wygląd)
Wrażenia
5,0
Silnik
Pod względem przyspieszenia
Z polo 1.4 tdi(75 KM) daje radę
Z volvo v50 2.0 turbo diesel(140KM) nie ma szans.
Na światłach potrafi zaskoczyć, ale powyżej 80 raczej już przyspiesza niż startuje jak odrzutowiec :)
Autko miejskie, na pewno nie jest do wyścigów, ani szybkiej jazdy autostradowej(Niemcy).
Jeżeli chce się przyspieszać maksymalnie trzeba kręcić pod czerwone pole v-tec.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń
- mogła by być automatyczna w końcu to city
- mogła by mieć 6
i tak dalej i tak dalej, można kontynuować koncert życzeń, ale wiedziałem co kupuje i jestem zadowolony
3,0
Układ jezdny
Tutaj ogromny ból tego autka, o ile w zakrętach daje radę to jazda tym autkiem w wietrzny dzień na autostradzie to koszmar,trzeba trzymać cały czas mocno kierownicę a i tak lepiej zwolnić do 100-110 km/h wtedy jest względnie bezpiecznie. Powyżej 130-140 km/h przy wietrznej pogodzie, lepiej mieć spisany testament :)
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki w przodu przy szybie mogły by być węższe ale nie zauważyłem żeby mi to przeszkadzało w prowadzeniu auta
5,0
Ergonomia
U mnie zabrakło sterowania radiem w kierownicy, ale z względu na to że i tak radio jest wygodne w obsłudze, to nie mogę narzekać wszystko jest w zasięgu reki, fajnie że w mojej wersji składają się lusterka elektrycznie, mała rzecz a cieszy że nie trzeba tego robić ręcznie(i że inni życzliwi nie pomagają!!!:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa przeciętnie(nabita), maksymalnie nagrzany samochód na słońcu potrzebuje około 15 minut żeby w środku było ok.
Jednocześnie na trasie do Chorwacji temp. 33-37 stopni w samochodzie było można wytrzymać temp. około 23-27 stopni(zbijała temp. skutecznie o około 10 stopni max).
Z drugiej strony w deszczowy dzień wystarczy na kilka sekund włączyć klimę i zapomnieć o zaparowanych szybach.
Być może we wszystkich autkach z tak małym silnikiem klima nie działa jak autkach z silnikiem tdi(tam schładzanie samochodu trwa krócej).
Ogrzewanie działa ok.
Brak szyberdachu nawet w najwyższym standardzie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jak nazwa wskazuje głownie do krótkich podróży miejskich i wypadów poza miasto.
Przejechał \"city\" bez przerwy z żoną 1500 km ale w porównaniu do insigni czy audi s4, komfort za fotelem był bardzo mizerny.
Nikomu bym nie życzył pokonywać tym autkiem nawet 300-500 km codziennie(np. wykonując pracę handlowca czy coś w tym stylu), raz na jakieś czas to może nawet sprawić frajdę, ale autko zostało stworzone dla rodzin w mieście które raz na jakiś czas muszą wyskoczyć na wakacje.
Pod względem bagażu spokojnie można się spakować nawet na najdłuższy urlop, czy największe zakupy w supermarkecie, miejsca w bagażniku jest pod dostatkiem.
Dla dziecka jest isofix do fotelika !!!
4,0
Wyciszenie
Powyżej 120km/h silnik jest już na w miarę wysokich obrotach więc dosyć mocno go słychać,powyżej 140 trzeba już pogłośnić radio :). Do 120 km/h jest na cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od 4,8(trasa bez klimy) do 8,5 litra(miasto zima).
Przegląd w ASO od 800 zł(przegląd podstawowy) do 1300 zł (przegląd rozszerzony). Klocki i tarcze przód plus robocizna w ASO to wydatek około 1100-1200zł. Na wszystkich znanym serwisie aukcyjnym klocki i tarcze np. TRW-Lucas to koszt około 300-350zł plus robocizna około 150 zł.
Oryginalne tarcze starczają na dosyć krótko od 25 tys km(kolega) do około 55 tys.(ja) w obu przypadkach głównie jeździmy po Warszawie(skąd tak duża różnica nie wiem).
5,0
Stosunek jakość/cena
Idealny - za te pieniądze nic lepszego nie kupisz
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza naprawioną na gwarancji klimą oraz trzeszczącym fotelem też naprawionym na gwarancji, nie ma żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC!!!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 83KM 61kW
[l/100km]