Przeniesienie napędu
: problemy ze skrzynią biegów
5,0
Całokształt
Mam ten samochód od roku (służbowy) więc co nieco mogę napisać. Poprzednio jeździłem Audi A4 limousine B8 w benzynie 170km z turbiną. Oba samochody świetne, ale każdy z nich jednak inny.
W Hondzie przede wszystkim znakomity jest silnik, chociaż czasem jeszcze te 30-40 koników by się przydało aczkolwiek nie ma problemu z dynamicznym wyprzedzaniem. Duża elastyczność i dobre przyspieszenie. Spalanie w Warszawie 8 litrów a nogę mam „dynamiczną” (Audi spalało 14 litrów benzyny). Na trasie do Chorwacji średnie spalanie wyszło 6.5 litra przy prędkościach na autostradzie 150km/h ale i 50km/h na gierkówce. Jadąc np. na 6 biegu 140km/h chwila moment i bez redukcji jest 170km/h jak trzeba podgonić.
Bardzo dobre wykończenie wnętrza, czarna podsufitka, kierownica skórzana, fotele skóra-alcantara aczkolwiek pewne niuanse jeśli chodzi o wykonanie były lepsze w Audi…. ale nie będę się rozpisywał, to są detale. Design deski jak komu się podoba. Ja nie narzekam, dodatkowo czerwone podświetlenie zegarów. Wszystkie przyciski w zasadzie intuicyjnie rozmieszczone więc ergonomia ok. Chłodzony schowek, porty usb oraz fajna sprawa doświetlanie zakrętów. To działa. Nie mam pełnej opcji jeśli chodzi o LKAS itp., ale to co jest w zupełności wystarcza. Fotel kierowcy wygodny, podgrzewany z podparciem lędźwi. Na tylnej kanapie miejsce w zasadzie tylko dla dwóch osób, trzy to ciasnota. Dłuższa trasa odpada na jazdę w pięć osób . Ja jestem niski i z przodu jest miejsca w sam raz. Jak ktoś jest duży to może nie czuć się komfortowo.
Dodatkowo mam panel nawigacji, telewizji oraz kamerę cofania co bardzo ułatwia życie przy parkowaniu sedanem.
Minusy:
- Od początku przy bardzo szybkiej zmianie biegów czasem nie wchodzi 3 bieg i to jest wręcz niebezpieczne np. przy wyprzedzaniu. W serwisie mówią że jest wszystko ok. a nie jest. W samochodzie w tej cenie i o zacięciu sportowym ze znaczkiem TypeS to niedopuszczalne
- bardzo miękki lakier. Po jednej zimie i dużej dbałości z mojej strony, bez mycia na szczotach itp. są już swirle. Bardzo łatwo się rysuje
- regulacja wycieraczek – funkcja auto w zasadzie ok. , ale już przy pracy ciągłej jak staniesz na światłach wycieraczki dalej chodzą szybko. Moja renówka 99 miała system wyłączania wycieraczek jak samochód stawał i tylko co kilkanaście sekund przejechały… drobiazg ale denerwuje
- w sumie mały bagażnik w sedanie i wchodzące zakola, do tego mały otwór (ale biorąc sedana byłem na to przygotowany. Nie ma gdzie przyczepić gaśnicy
- bardzo delikatne plastiki na tunelu środkowym we wnętrzu samochodu, niezmiernie łatwo się rysują
- dziwna polityka przeglądów Hondy. Przykładowo po roku wyskakuje komunikat o konieczności zrobienia normalnego przeglądu, ale w następnym miesiącu może być konieczna kolejna wizyta w serwisie np. na wymianę filtra przeciwpyłowego. Na przeglądzie normalnym nie mogą awansem wymienić od razu filtra dopóki komputer nie zasygnalizuje
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny motor
3,0
Skrzynia biegów
Problemy z 3 biegiem
5,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi, chociaż czasem niskoprofilowe opony na felgach 18" przypomnają o sobie
Komfort
5,0
Widoczność
Ok. Do tyłu jak to w sedanie ale dużo lepiej niż np w Insigni
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra. Wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to diesel. Zimą przy parkowaniu na dworze potrzebuje ok 15 minut aby się nagrzać
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ale dla rozmiaru "japońskiego" człowieka
5,0
Wyciszenie
W zasadzie ciężko się zorientować, że to diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
chociaż przeglądy chyba tanie nie są
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-DTEC 180KM 132kW
[l/100km]