Układ hamulcowy
: Nie miałem jak do tej pory bardziej wydajnych hamulców w aucie. Dla mnie to też zaleta.
5,0
Całokształt
Jestem mega zadowolony z wyboru. Silnik, prowadzenie i ogólne czucie auta na duży + . Choć przed kupnem próbowałem też VII gen. Accorda 2.4 i muszę przyznać że ten na początku odpadł. Myślałem, że motor już jest zajechany, koni z 60 padło ;) Teraz wiem, że to zmieniona konstrukcja silnika iVtec ciągnie jednostajnie i nie ma takiego kopa jak w poprzedniej gen. gdy załączy vtec. Teraz z każdym kolejnym tys. km jest tylko lepiej i lepiej. A w trybie Sport i przy zmianie biegów łopatkami przy kierownicy pomiędzy 5000 a 7000 obr. to naprawdę jest dużo frajdy z jazdy. Wtedy dopiero czuć potencjał tego silnika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Miałem kiedyś w Audi 2.3 benzynę (5 cyl.) to był legendarny silnik - aksamitna praca - oleju nie brał, ale te czasy już minęły. Accord wysokoobrotowy też ma w sobie to coś, teraz już wiem jak go kręcić. Teraz w czasach downsizingu jak dla mnie to jedyna słuszna jednostka napędowa.
5,0
Skrzynia biegów
Automat - mówią, że muli strasznie (ok. 2 sec.) ale dla mnie komfort przemawia za tą skrzynią. W sumie nie kupiłem tego auta na wyścigi uliczne.
5,0
Układ jezdny
Pięknie się prowadzi, jak po sznurku. 80 jak i 180 km/h. Jestem naprawdę pod dużym wrażeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Z początku było tak sobie, teraz jest naprawdę dobrze. Dużo pomagają czujniki parkowania. Raz sprawdzałem parkowanie tyłem bez czujników - gdy wyszedłem sprawdzić było około 50 cm luzu :) Teraz po paru tys. km. jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Czuję to auto, jest mi w nim dobrze. Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze. Szyberdach fajnie przewietrza. Przednia szyba podgrzewana - tego mi trzeba było.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca, pasażer idealnie. Super trzymanie foteli. Z tyłu dzieci, czasami - mam drugie auto, nie narzekają na brak miejsca.
4,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej na początku. Ale teraz po zmianie opon na Goodyear ultra grip performance gen-1 jest całkiem dobrze. Czuć wyraźną poprawę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Owiana złą sławą ramka szyberdachu - już naprawiłem - jest jak nowa. Głośnik też musiałem podkleić bo hałasował. Ale dla mnie to są drobnostki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Siadły tylne sprężyny, ale w porównaniu z problemami konkurentów to pikuś :D
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 VTEC 201KM 148kW
[l/100km]