Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VIII Sedan

Radosław, 6 lat temu
Silnik 2.0 VTEC 156KM 115kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 52 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda Accord VIII Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo pewne prowadzenie, nawet podczas bardzo wysokich prędkości autostradowych.
5,0
Całokształt
Świetnie prowadzenie, silnik niesamowicie mocny na wysokich obrotach, precyzyjna skrzynia biegów, bardzo dobre zawieszenie zapewniające wzorową trakcję. Samochód oferuje duża przyjemność z jazdy, pomimo braku turbiny i relatywnie niskiej mocy. A do tego jest całkiem oszczędny i solidnie wykonany. Bardzo dobry i mocny system audio, super basy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo mocny w górnym zakresie obrotów, mocniejszy niż niejeden turbodoładowany 1.5-1.6. Silnik lubi obroty i nigdy nie ma dość. Bardzo ładne brzmienie jak na R4. Dosyć oszczędny, szczególnie na autostradzie. Przy prędkościach 140-150, zadowala się 7,5-8,5 l/100 km. W mieście trochę więcej pali, ale też akceptowalnie, do 11 l.
5,0
Skrzynia biegów
Krótki lewarek, krótkie skoki, precyzyjna zmiana biegów. Najlepsza manualna skrzynia biegów jaką miałem okazję używać, chyba lepszej się nie znajdzie. Umożliwia bardzo szybką zmianę biegów. Przełożenia dosyć długie, na 2 biegu do 100km/h, na 3 do 145 km/h, ale dzięki temu łatwiej się wyprzedza, nie trzeba często zmieniać biegu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre zawieszenie, z przodu i z tyłu wielowahaczowe. W komorze silnika rozpórka łącząca mocowanie zawieszenia, zapewniająca lepszą sztywność. Bardzo pewne prowadzenie i trzymanie w zakrętach. Ten samochód potrafi naprawdę szybko pokonywać zakręty.
4,0
Karoseria
Samochód dobrze wygląda, praktycznie się nie starzeje. Sylwetka przyciąga wzrok. Słabym punktem jest lakier, bardzo cienki i łatwo się rysuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu b. dobra, trochę słabiej do tyłu przy parkowaniu.
3,0
Ergonomia
To najsłabsza strona tego samochodu - parowanie telefonu przez bluetooth to jakiś dramat (komendy głosowe w języku angielskim, ale trudno się "porozumieć"). Podobnie składanie tylnych siedzień - trzeba otworzyć bagażnik, że pociągnąć za uchwyt zwalniający. Sterowanie z kierownicy poprawne, ilość przycisków nie przytłacza. Regulacja temperatury słabo rozwiązana - zamiast pokrętła jest dźwigienka góra/dół. Podłoga w bagażniku nierówna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie, klimatyzacja efektywna. Silnik szybko się nagrzewa, dzięki temu w zimie nawet podczas mrozów wnętrze szybko się nagrzewa. Układ miewa jednak delikatne problemy z utrzymywaniem stałej temperatury w przypadku ogrzewania (są wahania, trzeba ręcznie korygować).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Fotele przednie bardzo wygodne, zapewniające bardzo dobre trzymanie boczne, jedne z lepszy w segmencie D. Z tyłu niestety gorzej. Drzwi tylne wąski, zajęcia miejsca na tylnej kanapie nie jest łatwe, dodatkowo łatwo uderzyć się w głowę przy wsiadaniu. Tylna kanapa jest wyprofilowana w taki sposób, że na to miejsce się wpada. Bagażnik mimo nieregularnych kształtów całkiem pakowany. Niestety dla rodziny z dwójką małych dzieci samochód trochę ciasny.
5,0
Wyciszenie
Silnik pracuje całkiem cicho, szczególnie na luzie podczas postoju, nie czuć żadnych wibracji. Po przesiadce z diesla różnica jest znacząca. Przy prędkościach autostradowych poziom hałasu jest akceptowalny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty rocznych przeglądów relatywnie wysokie, ok. 800-1000 zł, ale to tak naprawdę jedyny koszt oprócz paliwa i ubezpieczenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem ten samochód w promocyjnej cenie (z poprzedniego roku). Uważam, że za tą cenę nie było lepszego wyboru w segmencie D.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek usterek i problemów. Niedościgniony wzór samochodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek. Auto jest praktycznie perfekcyjne mechaniczne - przewaga dzięki mechanice :-)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 VTEC 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord VIII Sedan