Limuzyna o zadziornym kształcie. Normalny silnik wolnossący z pośrednim wtryskiem. Jeden z ostatnich. Mechanika doprowadzona do perfekcji. Znakomita skrzynia biegów. Zawieszenie dopracowane z wskazaniem na sport. Mało miejsca trochę z tyłu. Wyposażenie w zupełności wystarczające. Bagażnik jak to w sedanie litry są tylko gorzej z praktycznością. Auto żadko spotykane na drogach. Bardzo niska utrata wartośći.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to typowy 4 cylindrowy Hondowski przedstawiciel 16V. Pomiędzy 1500-3000 rpm spokojna ekonomiczna jazda zgodnie z przepisami. Powyżej 3500 rpm silnik się ożywia i od 4000 rpm do odcinki ca. 6800 rpm ciągnie. Jest cichy do 4000 rpm co odpowiada 160 km/h według GPS na autostradzie na 6 biegu. Wysoka kultura pracy bardzo mało wibracji. Dynamiczna i szybka jazda to 4000 rpm wzwyż. Silnik ten potrzebuje obroty jak to wolnossące konstrukcje. Wyprzedzanie odbywa się głownie na 2/3/4 biegu. Dwójka do 100 km/h ciągnie, 3 do 140 km/h. Trzeba 2-3 biegi redukować. Jest wtedy całkiem szybki i bezpieczny. Mnie to się podoba. Nie jedzie z dołu jak diesel albo benzynka z turbo. Nie jest jednak awaryjny przez to. Mnie się podoba. Lubie jak powyżej 4000 rpm zaczyna bardziej rasowy gang. Spalanie jest bardzo przyzwoite można zejść w trasie do 7 l pb przy emeryckiej jeździe. Miasta 9 l pb. Mam LPG i spalanie przy przepisowej szybkośći + 10 km/h to 10 l LPG. 160 km/h według GPG na Tempomacie DE to 11,5-12 l LPG. Można przyjąć spalanie na poziomie 10 - 12 l LPG. Silnik nie pobiera oleju. Zagazowany od nowości. Podsumowując hondiarze będą zadowoleni. Inni kierowcy powinni się przejechać czy w dobie ciągu z dołu im taki silnik odpowiada.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna typowo Hondowska biegi wskakują same. Krótkie drogi drążka. Dobrze zestopniowana można oszczędnie jak i dynamicznie jechać. Trzeba po prostu dobierać biegi tzn. po to skrzynia przecież jest. Drogi prowadzenia precyzyjne i nie zgrzytów itp.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprężyste. Dobrze prowadzi się w zakrętach które można szybko pokonywać. Jest ciche nie hałasuje. Mniej komfortowe niż w Mercedesie W211 i Citroenie C5. Spokojnie można 1000 km w jednym kawałku przejechać.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest 2 strefowa klimatyzacja automatyczna. Niby wszystko ok. Jednak nie do końca. Zakres ustawiania kratek w desce rozdzielczej góra dół jest za mały. Chciałbym kratki ustawić wyżej bo teraz na max wieje mi na czoło. Nieraz po prostu trzeba wyłączyć automatykę i sobie manualnie ustawić siłe nawiewu i skąd ma wiać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VTEC 156KM 115kW
[l/100km]