Silnik
: Silnik i wygląd (czarny na alufelgach "17). Rewelacją jest też automatyczna zmiana świateł mijania na długie i odwrotnie.
5,0
Całokształt
Wybierałem między nową Mazdą 6 a Accordem. Po jazdach próbnych sprawa wyglądała tak - Mazda 6 na plus: przestronniejsza, większy bagażnik i niby nowsza technologia - na minus: dużo wyższa cena (ok. 20 000 PLN bo Accord był w promocji), lekka i delikatna, głośna powyżej 120kmh. Accord na plus: sprawdzony silnik, bardzo dobra cena za rocznik 2014, mam wersję Lifestyle, czyli prawie wszystko bez skóry, super wnętrze i wyciszenie - na minus: nieforemny bagażnik i trochę większe spalanie niż w Maździe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Uwielbiam silniki Hondy. 2.0 iVTEC jest na łańcuchu, nie trzeba wymieniać rozrządu, tylko lać olej i jazda. Podoba mi się że nie turbodoładowania, i że spala w zależności jak się mu depnie, czyli od 6,0-12,0 litrów.
5,0
Skrzynia biegów
Super, nic nie haczy. Krótkie przełożenia, bajka.
5,0
Układ jezdny
Chodzi jak po szynach, pewniejszy niż w Maździe 6. Zero bujania jak w Citroenie C5.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma się do czego przyczepić. Poza tym mam z przodu i tyłu czujniki parkowania. Lusterka boczne są OK.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Nie za dużo (jak w Citroenie C5) i nie za mało przycisków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się do czego przyczepić. Klima dwustrefowa fajnie działa, autko się szybko nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co niektórzy narzekają, że z tyłu jest mało miejsca. Dla mnie jak najbardziej OK, mam dwóch synów i nic im z tyłu nie brakuje. Z przodu super dla kierowcy i pasażera.
5,0
Wyciszenie
Dużo lepiej niż w Maździe 6, silnika prawie w ogóle nie słychać, jazda na trasie też super, żadnych świstów, drgań maski i innych uciążliwości jak u konkurencji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę dopracowanie i bezawaryjność Accorda auto jest na pewno warte swojej ceny. Cieszę się, że nie muszę wymieniać rozrządu, turba, dwumasy, dpfa i innych pierdół, z którymi borykają się użytkownicy tych niby "nowoczesnych" zdownsizingowanych diesli. Spalanie jest jak na masę własną auta (1430 kg) wręcz rewelacyjne (7,0 l/ 100 kmh). Jeżdżę 30% miasto i 70 % trasa (80-120kmh). Zamienników jest mnóstwo. Do ASO niekoniecznie zamierzam jeździć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze (promocja i dodatkowe rabaty+ gratis OC/AC) nie ma nic lepszego na rynku. W kolorze czarnym auto prezentuje się fantastycznie. Auto na rynku wtórnym trzyma cenę jak ŻADNE inne. Szkoda tylko, że zakończono produkcję Accorda na rynek europejski, no ale może jeszcze zmienią zadanie:-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma i raczej nie powinno być:), bo to przecież Honda. Jeździłem 16 lat Civiciem VI, zrobiłem nim 320 000 km i NIC się nie psuło. Mam nadzieję, że z Accordem będzie tak samo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma i raczej nie powinno być:), bo to przecież Honda. Jeździłem 16 lat Civiciem VI, zrobiłem nim 320 000 km i NIC się nie psuło. Mam nadzieję, że z Accordem będzie tak samo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VTEC 156KM 115kW
[l/100km]