Inne
: Wygląd,wyposażenie,komfort podróżowania,wrażenia z jazdy,nagłośnienie.
4,0
Całokształt
Nie chcę chwalić dnia przed zachodem słońca,ale chciałbym,żeby moje odczucia i opinia odnośnie tego samochodu były podobne po przejechaniu 100000km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje doskonale,bardzo podoba mi się brzmienie jakie wydaje,zwłaszcza przy wyższych obrotach:)Oczywiście nie zaszkodziłoby jeszcze kilka kucyków pod maską,ale jeśli ktoś jeździ dynamicznie i ma sportowe zacięcie,to odpowiednia zmiana biegów sprawia,że auto zachowuje się dynamicznie.Po przejechaniu pierwszego tysiąca kilometrów zacząłem je kręcić powyżej 4 tysięcy obrotów i zauważyłem,że bardzo ładnie reaguje.Ponoć o gustach się nie dyskutuje,ale ja bardzo lubię autka z silnikami benzynowymi.
4,0
Skrzynia biegów
Jak do tej pory nie miałem żadnych zastrzeżeń,ale ostatnio zdarzyło mi się niedbale wrzucić po pierwszym biegu dwójkę i wtedy skrzynia mocno zazgrzytała.Od tego czasu wyczuwam delikatne haczenie przy zmianie biegów.Wyczytałem,że jeżeli jest ujemna temperatura,wówczas biegi wchodzą gorzej,z uwagi na nierozgrzany w skrzyni olej.Nie miałem możliwości tego sprawdzić na dłuższą metę,bo pokonuję dystans praca-dom.Mam jednak nadzieję,że problem zniknie z chwilą pojawienia się wyższych temperatur.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny spisuje się idealnie,autko dobrze trzyma się drogi,jak na Hondę przystało jest twarde i odczuwa się nieprzyjemne doznania podczas jazdy po nierównościach i dziurach,których w naszym kraju nie brakuje.Przed zakupem Hondy jeździłem Golfem IV i on wybierał nierówności bardziej płynnie,pomimo tego,że jest dużo mniejszym samochodem.
Komfort
3,0
Widoczność
Początkowo po zajęciu miejsca za kierownicą czułem pewien dyskomfort,ponieważ nie czułem gabarytów auta i manewrowanie na parkingach,przejeżdżanie wąskimi i zatłoczonymi uliczkami sprawiało mi trochę trudności,ale to kwestia przyzwyczajenia i teraz jest znacznie lepiej.Dodam,że tydzień po zakupie autka sąsiad przerysował mi na parkingu pod blokiem tylne prawe drzwi,które niestety są do roboty:(
4,0
Ergonomia
Wnętrze samochodu wykonane jest z solidnych materiałów,które są dobrze spasowane,kierownica wielofunkcyjna pokryta skórą dobrze leży w dłoniach,przełączniki,przyciski,podłokietnik,schowki,wszystko wydaje się być na swoim miejscu.Podobają mi się świetnie wyprofilowane fotele,które zapewniają dobre trzymanie boczne,podparcie lędźwiowe i po przejechaniu nawet kilkuset kilometrów nie odczuwa się skutków podroży na swoich 4 literach:)System audio brzmi bardzo przyjemnie.Początkowo zapominałem składać lusterka po zaparkowaniu,ale już się do tego przyzwyczaiłem i przed wyłączeniem silnika najpierw wciskam guzik składania lusterek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja,a zwłaszcza ogrzewanie mogłyby być lepsze.Autko nagrzewa się dosyć długo,co może być trochę uciążliwe przy niskich temperaturach,to samo tyczy się tylnej szyby,która naprawdę długo odparowuje i odmarza.Poprzednio jeździłem VW Golfem IV i klima i ogrzewanie tylnej szyby spisywały się znacznie lepiej.Podoba mi się natomiast podgrzewanie foteli i lusterek bocznych.Biorąc pod uwagę całokształt mogę wystawić ocenę dobrą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli idzie o wnętrze,to podzielam zdanie przedmówców.Patrząc na autko z zewnątrz odnosi się wrażenie obszernego w środku,co nie jest do końca prawdą.Najwięcej miejsca ma kierowca,mniej pasażer siedzący obok,a najmniej pasażerowie podróżujący z tyłu.Osobiście nie zapuszczam się na tylną kanapę,ale po ustawieniu przedniego fotela w optymalnym położeniu i zajęciu miejsca z tyłu(mam 182 cm wzrostu) nie odczuwam dyskomfortu.Reasumując,miejsca mogłoby być więcej,ale jak dla mnie jest wystarczająco.Minus to mały i nieforemny bagażnik,ale jeśli ktoś wybiera się w dłuższą np.wakacyjną podróż,to może sobie zainstalować na dachu skrzynię,do której upchnie całą masę klamotów:)
4,0
Wyciszenie
Przy niskich prędkościach silnika praktycznie nie słychać.Dowiadujemy się o jego istnieniu w momencie podkręcenia samochodu na wyższe obroty,co niewątpliwe sprawia mi ogromną przyjemność,ponieważ dźwięk jaki wydaje 2 litrowy i-VTEC jest naprawdę bardzo przyjemny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mi się rozpisywać na temat spalania,bo jak do tej pory przejechałem niewiele ponad 3000km.Poprzednio również jeździłem autkiem z silnikiem benzynowym i nie przejmowałem się ilością benzyny jaką pochłania.Podejrzewam,że w chwili obecnej będzie podobnie.Dodam tylko,że w porównaniu z Golfem IV 1,6 105KM,moje spalanie mogło nieznacznie wzrosnąć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko z 2010 roku w wersji Executive bez skóry i nawigacji z silnikiem i-VTEC 2,0 w grudniu 2010 roku kupiłem za 101300zł.Biorąc pod uwagę markę,kraj pochodzenia,oferowane wyposażenie i konkurencję to chyba dobra cena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory,odpukać żadnych usterek,tak trzymać!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory,odpukać żadnych usterek,tak trzymać!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VTEC 156KM 115kW
[l/100km]