kolejny raz bym nie kupił
wersja wszystkomająca tj. executive + navi w automacie i płacąc takie pieniądze spodziewałem się, że będzie można te min 3 lata do zakończenia leasingu pojeździć komfortowo, niestety się myliłem - wg mnie wykończenie pozostawia wiele do życzenia
co do nawigacji - z dobrym pokryciem Polski ale algorytmy liczenia tras we wszystkich 5 wersjach pokazują zbliżone wyniki, uwaga na małe pokrycie innych krajów np. SK o czym właśnie się przekonałem
obsługa głosowa - porażka, bardzo źle rozpoznaje głos - próby po ang i niem, niestety polskiego nie ma
uwaga dla pasażerów o słabych nerwach - przednia klapa przy prędkościach pow 140 "pracuje"
Wrażenia
4,0
Silnik
za duży samochodzik na włożony silnik, na spokojną jazdę w trasie może wystarczyć
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia automatyczna 5 biegowa, szybkie zmiany - niemal niezauważalne
3,0
Układ jezdny
czuć dziury przeraźliwie, w trasie przy większych prędkościach trzeba uważać na koleiny by nas nie wyniosło poza drogę
Komfort
4,0
Widoczność
dobrze że są czujniki parkowania, lusterka bardzo duże
2,0
Ergonomia
większość sobie chwali ale w moim przypadku fotel kierowcy w żadnym położeniu nie zapewnia komfortu jazdy, po godzinie jazdy plecy bolą przeraźliwie, bagażnik mimo że ma dużą pojemność to jest trudnopakowny
za dużo przycisków - trudno się połapać nawet po rocznej praktyce - niestety bardzo często trzeba na nie patrzeć jak chce się coś więcej zrobić jak tylko pogłośnić lub włączyć mapę
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
dobrze działający nawiew przedniej szyby, z klimatyzacji śmierdzi, pierwsze czyszczenie klimy przy pierwszym przeglądzie ok 13tys i zaraz po wyjeździe z ASO śmierdziało
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy wystarczająco ale nie jest jakoś bardzo przestronnie, miejsca z tyłu jest malutko, na środku można posadzić jedynie dziecko
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie zużycie paliwa na początku miałem w okolicach 7,5-8l przy jeździe mieszanej, gdy samochód został rozjeżdżony i zaczęła się trochę bardziej energiczna jazda zmieniło się to na niekorzyść, na chwilę obecną przy jeździe mieszanej 8,5-9l, po mieście trzeba liczyć 10-11/l
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- dwa głośniki przednie wymienione (w tym jeden po dwóch tygodni od wyjechania z salonu)
- wymieniona szyba przednia (po uderzeniu kamieniem) - wymiana szyby spowodowała konieczność wymiany list maskujących, które musiały być po miesiącu ponownie wymienione gdyż odpadły - zobaczymy co będzie dalej
- pojemnik na napoje został wymieniony - obluzowany metalowy element tłukł się na każdej dziurze (czas oczekiwania w ASO 1,5mc)
- okrągły nawiew powietrza nie trzyma się w swoim miejscu - wyskakuje na dziurach (wymieniony w ASO już bez dziur wychodzi ze swojego miejsca)
- trzaski z bagażnika - okazało się że jakieś blachy się poluzowały
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- lakier bardzo poddatny na zarysowania
- na karoserii zaczęły się robić wybrzuszenia lakieru oraz odpryski - akcja z ASO zostanie zainicjowana
- trzeszczące plastiki w desce rozdzielczej
- nietrzymające (wypinające się?) zaczepy mocowania podsufitki (stuki, trzaski)
- kilka razy się zdarzyło że nie odpalił za pierwszym razem, sprawdzony na ASO - ponoć nie ma żadnego problemu (może tak ma być?)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VTEC 156KM 115kW
[l/100km]